Search This Blog

ကမၼဝါဒီ

ကမၼဝါဒီ

Saturday, January 30, 2016

ရည္စူးကုသိုလ္

ရည္စူးကုသိုလ္ 
ေသလြန္သြားၿပီးတဲ့ေနာက္ - - -
ကုသိုလ္အက်ိဳးေပးေၾကာင့္ လူျဖစ္သြားတယ္၊နတ္ျဖစ္သြားတယ္ဆိုရင္

ဒါမွမဟုတ္ အကုသိုလ္ အက်ိဳးေပးေၾကာင့္ ငရဲက်သြားတယ္၊တိရစၦာန္ ျဖစ္သြား တယ္ဆိုရင္

က်န္ရစ္သူေတြက သူ႔အတြက္ရည္စူးၿပိးျပဳတဲ့ ကုသိုလ္ရဲ ႔အက်ိဳးကို သူလံုး၀ခံစားခြင့္မရွိေတာ့ပါဘူး ............

တကယ္လို႔ အကုသိုလ္အက်ိဳးေပးတစ္ခုခုေၾကာင့္" ၿပိတၱာဘံု "ဘ၀သို႔ ေရာက္ သြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ က်န္ရစ္သူေတြက သူ႔အတြက္ ရည္စူးၿပီးျပဳတဲ့ ကုသိုလ္ရဲ ႔အက်ိဳးကို အေၾကာင္းညီညြတ္မယ္ဆိုရင္ သူ အျပည့္အ၀ ခံစားခြင့္ရွိပါတယ္။

ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သူ႔အတြက္ ရည္စူးၿပီး ကုသိုလ္ျပဳေနတာကို အေၾကာင္း ညီညြတ္ရင္ သူသိႏိုင္လို႔ပါပဲ။

ၿပိတၱာဘံုဘ၀ ေရာက္တိုင္းလည္း ရည္စူးကုသိုလ္ရဲ ႔ အက်ိဳးကို ခံစားခြင့္ရွိတာ မဟုတ္ပါဘူး။

ခုပၸိပါသိက ၿပိတၱာ -ထမင္းဆာေလာင္ျခင္း၊ေရမြတ္ သိပ္ျခင္းတို႔ရဲ႕ ႏွိပ္စက္ မႈဒဏ္ကို အၿမဲမျပတ္ ခံေနရတဲ့ " အငတ္ခံ ၿပိတၱာ"

နိဇၥ်ာမတဏွိက ၿပိတၱာ - ပူျပင္းတဲ့ မီးေတာက္မီးလွ်ံေတြရဲ ႔ ေလာင္ကၽြမ္း၀ါးၿမိဳက္ မႈဒဏ္ကို အၾကားမလပ္ခံေနရတဲ့ "အေလာင္ခံ ၿပိတၱာ"

ကာလကဥၥိက ၿပိတၱာ - အသူရကာယ္လို႔ သီးျခားေခၚ တဲ့ " အႀကီးစားၿပိတၱာ"ေတြ က ၿပိတၱာျဖစ္ေပ မယ့္ ရည္စူးကုသိုလ္ကို သာဓုေခၚႏိုင္စြမ္း မရွိၾကတဲ့အတြက္ ရည္စူးကုသိုလ္ရဲ ႔အက်ိဳးကို ဘာမွ ခံစားခြင့္မရွိပါဘူး။

သူတစ္ပါးတို႔ေပးတဲ့ အစားအစာကို အမွီျပဳၿပီး အသက္ရွင္ေနရတဲ့" အေပးခံ ၿပိတၱာ"(ပရဒတၱဳပဇိ၀ိ က ၿပိတၱာ) တစ္မ်ိဳးတည္းသာ ရည္စူးကုသိုလ္ကို သာဓုေခၚႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့အတြက္ ရည္စူးကုသိုလ္ရဲ႕ အကိ်ဳးကို ခံစားခြင့္ရွိပါတယ္။

ဒီအေပးခံၿပိတၱာမ်ိဳးကို " ေ၀မာနိက ၿပိတၱာ"(ဗိမာန္ရွင္ ၿပိတၱာ)လို႔ အမ်ားက သိၾကပါတယ္။

ရည္စူးကုသုိလ္တစ္ခုက အရည္စူးခံ ပုဂၢိဳလ္ကို ေကာင္းက်ိဳးျပဳႏိုင္ဖို႔အတြက္ အဂၤါ(ငါးခ်က္)နဲ႔ ျပည့္စံု ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္.......

(၁) အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ဟာ ကိုယ္က်င့္သီလစတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းဂုဏ္နဲ႔ ျပည့္စံုသူ ျဖစ္ရမယ္။

(၂) အလွဴေပးပုဂၢိဳလ္ရဲ ႔ သႏ ၱာန္မွာ " ဒီကုသိုလ္ဟာ တမလြန္ဘ၀ ေျပာင္းသြားတဲ့ ဘယ္သူ႔ အတြက္ ရည္စူးပါတယ္"လို႔ ရည္စူးစိတ္ထား အတိအက်ရွိရမယ္။

(၃) လွဴဖြယ္ပစၥည္း အမ်ိဳးအစား စံုလင္ရမယ္။

(၄) အလွဴေပးပုဂၢိဳလ္က မိမိရည္စူးတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကို ကုသိုလ္အမွ်အတန္း ေပးေ၀ရမည္။

(၅) တမလြန္ဘ၀မွ အရည္စူးခံပုဂၢိဳလ္က ရည္စူးကုသိုလ္ကို ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ သာဓု ေခၚရမယ္။

ဒီ-အဂၤါ(၅)ခ်က္နဲ႔ ျပည့္စံုၿပီဆိုရင္ေတာ့ သာဓုေခၚလိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ အလွဴပြဲမွာ ပါ၀င္လွဴဒါန္း ထားတဲ့ပစၥည္းေတြနဲ႔ နာမည္သာတူၿပီး သာလြန္ေကာင္းမြန္တဲ့ ပစၥည္းေပါင္းမ်ားစြာကို တမလြန္ ဘ၀က အရည္စူးခံ ပုဂၢိဳလ္ ေသခ်ာေပါက္ ရရွိခံစားရပါေတာ့မယ္။

"အမည္တူ" " အမ်ိဳးေကာင္း" ပစၥည္းေတြကို "အဆတိုး" ခံစားရတယ္ ဆိုပါေတာ့ ....

ေသလြန္သူကို ရည္စူးတဲ့ အလွဴပြဲတစ္ခုမွာ ေအာက္ထစ္ဆံုးအားျဖင့္

စာစရာအတြက္ - ဆြမ္းတစ္ပန္ကန္(သို႔)မုန္႔တစ္ခု

ေသာက္စရာအတြက္ - ေရတစ္ဖန္ခြက္

၀တ္ရံုစရာ အ၀တ္အထည္အတြက္ - လက္သုတ္ပ၀ါတစ္ထည္(သို႔) လက္ကိုင္ပ၀ါတစ္ထည္

ခိုစရာေဆာင္းစရာအတြက္ - ထီးတစ္လက္(သို႔)ယပ္ေတာင္တစ္ေခ်ာင္း

စီးနင္းသြားစရာ ယာဥ္အတြက္ - ဖိနပ္တစ္ရံ

အနည္းဆံုး လွဴဖြယ္ပစၥည္း ငါးမ်ိဳး ပါ၀င္ရပါမယ္။ဒါမွ စားေရး ေသာက္ေရး ၀တ္ေရး ေနေရး သြားလာေရး အဆင္ေျပသြားမွာပါ။

က်န္းမာေရးပါ ျပည့္စံုသြားေအာင္ လ်က္ဆားတစ္ထုပ္ေလာက္ ထည့္ခ်င္ထည့္လိုက္ပါဦး။

မိမိကို ရည္စူးၿပီးျပဳတဲ့ အလွဴဒါနအမွ်အတန္းကို သာဓုေခၚတဲ့ ၿပိတၱာတစ္ဦးဟာ ၿပိတၱာဘ၀က ကၽြတ္လြတ္ထိုက္တဲ့ ကံပါရင္ သာဓုေခၚၿပီးတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ၿပိတၱာဘ၀က ကၽြတ္လြတ္ၿပီး ကံအားေလွ်ာ္စြာ နတ္ျပည္၊လူ႔ျပည္ ေရာက္သြားႏိုင္ပါတယ္။

ကၽြတ္လြတ္ထိုက္တဲ့ကံ မပါေသးဘူးဆိုရင္ေတာ့ ၿပိတၱာဘ၀မွာပဲ က်န္ရစ္သူ လူေတြ လွဴဒါန္းေပးတဲ့ ပစၥည္းေတြနဲ႔ အလားတူ အမည္တူ အမ်ိဳးေကာင္း အဆတိုး ပစၥည္းေတြကို သံုးေဆာင္ခံစားခြင့္ရ သြားပါတယ္။

ၿပိတၱာႏြယ္ဖြား တမလြန္သူ တမလြန္သားေတြကို ဘာပစၥည္းေပးေပး တိုက္ရိုက္ေပးလို႔မရပါဘူး။ လက္နဲ႔ကိုင္ၿပီးပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊စားပြဲေပၚ၊စင္ေပၚ၊အုတ္ဂူေပၚသြားတင္ၿပီးပဲျဖစ္ျဖစ္၊ပံုစံတူ ပစၥည္းအတုေတြ စကၠဴေတြကို မီးရႈိ ႔ၿပီးပဲျဖစ္ျဖစ္ လံုး၀ေပးလို႔မရပါဘူး။

ေပးလို႔ရတယ္ လို႔ ယံုၾကည္ၿပီးေပးလည္း အဲဒီယံုၾကည္မႈဟာ တလႊဲယံုၾကည္မႈ (အယူလြဲမႈ) မွ် သာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အခ်ိန္ကုန္ လူပန္း ေငြခန္းရံုက လြဲလို႔ ဘာအက်ိဳးမွ မရွိပါဘူး။ ယံုတိုင္း ျဖစ္ တာမွ မဟုတ္ဘဲ ...

ဒါေၾကာင့္ - - - တမလြန္ေရာက္ ေက်းဇူ႔ရွင္ေတြကို တကယ္ေက်းဇူ႕ဆပ္ခ်င္တယ္၊တမလြန္ေရာက္ ခ်စ္ခင္သူေတြကို တကယ္ အက်ိဳးရေစခ်င္တယ္ဆိုရင္ လြဲမွားတဲ့ ေပးနည္းမ်ိဳးေတြကို ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး သူေတာ္ေကာင္းဂုဏ္ နဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့ ရဟန္း သံဃာ (သို႔) လူ၀တ္ေၾကာင္ေတြကို မိမိ ေပးလိုရာ ပစၥည္းမ်ား ေပးလွဴျခင္းျဖင့္ ဒါန ကုသိုလ္ ကို ကိုယ္က အရင္ရေအာင္ယူပါ။

ၿပီးမွ အဲဒီ့ ဒါနကုသိုလ္ကို တမလြန္ေရာက္ ကိုယ့္ ေက်းဇူ႔ရွင္ ကိုယ့္ ခ်စ္ခင္သူေတြကို အတိအက် ရည္မွန္းၿပီး အမွ်အတန္းေပးေ၀လိုက္ပါ ...............လို႔။

*** ဆရာေတာ္ အရွင္ဆႏၵာဓိက (ေရႊပါရမီေတာရ) ၏ အခ်စ္ကံေခေပမယ့္ အႏွစ္က်န္ေစရမယ္ စာအုပ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ေဖာ္ျပသည္ ***

No comments:

Post a Comment