Search This Blog

ကမၼဝါဒီ

ကမၼဝါဒီ

Saturday, July 15, 2017

ဝိေဝက

၀ိေ၀က

▬▬▬▬▬▬▬▬
၀ိေ၀က ဆိုတာ ဘာလဲ?
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
ဝိေဝက သုံးမ်ဳိး ရွိ​ေပ၏။

၁။ ကာယဝိေဝက။ တစ္ပါးထီးတည္း
တစ္ကိုယ္ထီးတည္း ေနထိုင္ျခင္း။

၂။ စိတၱဝိေဝက။ ေလာကီစ်ာန္သမာပတ္
(ေလာကုတၱရာစ်ာန္ သမာပတ္)ေတြကို ဝင္စားကာ
နီဝရဏ ကိေလသာအညစ္အေၾကး အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔မွ
ကင္းဆိတ္ေနတဲ့ စိတ္ျဖင့္ ေနထိုင္ျခင္း။

၃။ ဥပဓိဝိေဝက။
ဥပဓိ ေလးျဖာတို႔မွ ကင္းဆိတ္ရာ
နိဗၺာန္ကို အာရုံ ျပဳ၍ ေနထိုင္ျခင္း။
သုံးမ်ိဳးတည္​္​း။

ဒီ(၃)မ်ဳိးကို ထပ္ၿပီးေတာ့ ရွင္းလင္းအံ့။

#ကာယဝိေဝက။
ဒီသာသနာေတာ္မွာ
ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးဟာ ေတာေက်ာင္း၊ ေတာင္ေက်ာင္း၊ သစ္ပင္ရင္းေက်ာင္း၊
ေခ်ာက္ကမ္းပါး၊ လိုဏ္ဂူ၊ သုသာန္၊ ေတာအုပ္၊
လြင္တီးေခါင္၊ ေကာက္ရုိးပုံ စတဲ့ ဆိတ္ၿငိမ္တဲ့
ေက်ာင္းအိပ္ရာေနရာေတြကို မွီဝဲကာ တစ္ကိုယ္ေရ
တစ္ကာယ ေနထိုင္ေလ့ ရွိ၏။ အပါင္းအေဖာ္ေတြႏွင့္
ကင္းကင္းရွင္းရွင္း ေနထိုင္ေလ့ရွိ၏။
တစ္ပါးတည္း သြား၏။
တစ္ပါးတည္း ရပ္၏။
တစ္ပါးတည္း ထိုင္၏။
တစ္ပါးတည္း အိပ္၏။
တစ္ပါးတည္း ဆြမ္းခံသြား၏။
တစ္ပါးတည္း ဆြမ္းခံရြာမွ ျပန္လာ၏။
တစ္ပါးတည္း ဆိတ္ကြယ္ရာအရပ္မွာ ေနထိုင္၏။
ကမၼ႒ာန္ အာရုံေပၚမွာ စိတ္ဓာတ္ကို
ေဆာက္တည္ထားကာ တစ္ပါးထီးတည္း
စႀကႍႂကြေလ့ရွိ၏။
တစ္ပါးထီးတည္း ေက်ာင္းဝင္းထဲမွာ
လွည့္လည္သြားလာေလ့ရွိ၏။
တစ္ပါးထီးတည္း သီတင္းသုံးေလ့ရွိ၏။
တစ္ပါးထီးတည္း ဣရိယာပုထ္ကို မွ်တေအာင္
ေစာင့္ေရွာက္ကာ တရား ဘာဝနာကို
ႀကိဳးစားအားထုတ္ေလ့ရွိ၏။

ဒီလို တစ္ပါးထီးတည္း ေနထိုင္တာမ်ဳိးကိုေတာ့
``ကာယဝိေဝက´´ တစ္ကိုယ္ေရ တစ္ကာယ
ကင္းကင္း ရွင္းရွင္း ေနထိုင္ျခင္းဟု ေခၚ၏။
သြားလည္း တစ္တြဲတြဲ။
ရပ္လည္း တစ္တြဲတြဲ။
ထုိင္လည္း တစ္တြဲတြဲ။
အိပ္လည္း တစ္တြဲတြဲ။
စားလည္း တစ္တြဲတြဲ စသည္ျဖင့္ တစ္တြဲတြဲလုပ္ေနတဲ့
အလုပ္မ်ဳိးကို ဘုရားရွင္ဟာ ႏွစ္ၿခိဳက္ေတာ္မမူ​ေပ။
တစ္ပါးတည္း၊ တစ္ကိုယ္တည္း
အေပါင္းအေဖာ္ေတြႏွင့္ ကင္းကင္းရွင္းရွင္း
ေနထိုင္တဲ့ လုပ္ငန္းမ်ဳိးကိုသာ ဘုရားရွင္ဟာ
ႏွစ္ၿခိဳက္ေတာ္မူ​ေပ၏။

#စိတၱဝိေဝက။
အာရုံ ငါးပါး ကာမဂုဏ္တရားတို႔အေပၚမွာ
လိုလားတပ္မက္မႈ``ကာမစၧႏၵ နီဝရဏ´´။
သက္ရွိသက္မဲ့ ကာမဝတၳဳအစုစုတို႔အေပၚ၌
ဖ်က္ဆီးပစ္လိုမႈ သို႔မဟုတ္ သူတစ္ပါးတို႔
ဂုဏ္သိကၡာက်ေအာင္ ဖ်က္ဆီးလိုမႈ ``ဗ်ာပါဒနီဝရဏ´´။
ဘာဝနာလုပ္ငန္းခြင္မွ စိတ္ဓာတ္
တြန္႔ဆုတ္ေနမႈ ပ်င္းရိမႈ ``ထိနမိဒၶနီဝရဏ´´။
ဘာဝနာလုပ္ငန္းခြင္အာရုံမွ ျပင္ပအာရုံအမ်ဳိးမ်ဳိးေတြမွာ
စိတ္ဓာတ္ ပ်ံ႕လြင့္ ေျပးသြားေနမႈ ျပဳၿပီးဒုစရုိက္အမ်ဳိးမ်ဳိး
မျပဳမိလိုက္တဲ့ သုစရုိက္အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ အေပၚမွာ
ေနာင္တတစ္ဖန္ ပူပန္ေနမႈဆိုတဲ့
``ဥဒၶစၥ၊ ကုကၠဳစၥနီဝရဏ´´။

ရတနာ သုံးတန္ ကံ-ကံရဲ႕အက်ဳိးတရား စသည္တို႔
အေပၚမွာ ဟုတ္ေလသလား မဟုတ္ေလသလား၊
ယခုလိုေခတ္မွာ စ်ာန္သမာပတ္ေတြ ရမွရ
ႏိုင္ပါ့မလား မဂ္ဉာဏ္ဖိုလ္ဉာဏ္ေတြကို
ရမွရႏိုင္ပါ့မလား စသည္ျဖင့္ သို႔ေလာသို႔ေလာ
ေတြးေတာယုံမွားမႈ ``ဝိစိကိစၧာနီဝရဏ´´။

 ဒီနီဝရဏ ငါးပါးကေတာ့ စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္ တရားေတြကို
မရေအာင္ တားျမစ္ေႏွာင့္ယွက္ ပိတ္ဆို႔ထားတတ္တဲ့
ကိေလသာ အပိတ္အဖုံးေတြ ျဖစ္ၾက​ေပ၏။

မိမိတို႔၏ စိတ္အစဥ္မွာ ဒီနီဝရဏကိေလသာ
အညစ္အေၾကးေတြမွ ကင္းဆိတ္သြားေအာင္
ကင္းဆိတ္ရာ ကင္းဆိတ္ေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ ပထမစ်ာန္
သမာပတ္ကို ဝင္စားလ်က္ ေနထိုင္ျခင္းကို
စိတၱဝိေဝက ဟု ေခၚ၏။
ဝိတက္ ဝိစာရတို႔မွ
ကင္းဆိတ္ရာျဖစ္သည္​့ ဒုတိယစ်ာန္သမာပတ္ကို၊ ပီတိမွ
ကင္းဆိတ္ရာျဖစ္သည္​့ တတိယစ်ာန္သမာပတ္ကို၊
သုခဒုကၡမွ ကင္းဆိတ္ရာ ျဖစ္တဲ့
စတုတၳစ်ာန္သမာပတ္ကို ဝင္စားလ်က္
ေနထိုင္ျခင္းကိုလည္း စိတၱ ဝိေဝက ဟု ေခၚ၏။

အာကာသာနၪၥာယတနစ်ာန္ကို
ဝင္စားလ်က္ ေနထိုင္မည္ဆိုလွ်င္ ရူပသညာ
နာနတၱသညာ ပဋိဃသညာေတြမွ ကင္းဆိတ္
ေန၏။

ရူပသညာဆိုတာကေတာ့ ပထဝီကသိုဏ္းမွ သည္
အာေလာက ကသိုဏ္းသို႔တိုင္ေအာင္ ကိုးမ်ဳိးေသာ
ကသိုဏ္းရုပ္ေတြကို အာရုံယူၿပီး ျဖစ္ေပၚေနတဲ့
ရူပါဝစရစ်ာန္ေတြနဲ႔ ယွဥ္တြဲေနတဲ့ သညာကို
ရူပသညာလုိ႔ ေခၚ၏။

ရူပါရုံ၊ သဒၵါရုံ၊ ဂႏၶာရုံ၊ ရသာရုံ၊ ေဖာ႒ဗၺာရုံတို႔ကို
အာရုံျပဳကာ ျဖစ္ေပၚလာၾကသည္​့ သက္ဆိုင္ရာဝတၳဳႏွင့္
သက္ဆိုင္ရာအာရုံတို႔ ထိခိုက္ျခင္း ေၾကာင့္
ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဥပမာ --- စကၡဳဝတၳဳႏွင့္ ရူပါရုံ၊
ေသာတဝတၳဳႏွင့္ သဒၵါရုံ၊ ဃာနဝတၳဳႏွင့္ ဂႏၶာရုံ၊
ဇိဝွါဝတၳဳႏွင့္ ရသာရုံ၊ ကာယဝတၳဳႏွင့္ ေဖာ႒ဗၺာရုံ တို႔
ထိခိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ စကၡဳဒြါရဝီထိ
ေသာတဒြါရဝီထိ ဃာနဒြါရဝီထိ ဇိဝွါဒြါရဝီထိ
ကာယဒြါရဝီထိေတြရဲ႕အတြင္းမွာ တည္ရွိေနၾကတဲ့
ကာမာဝစရစိတ္ေတြနဲ႔ ယွဥ္တြဲေနတဲ့

အဆင္း ရူပါရုံကို မွတ္သားတဲ့ ရူပသညာ။
အသံ သဒၵါရုံကို မွတ္သားတဲ့ သဒၵသညာ။
အနံ႔ ဂႏၶာရုံကို မွတ္သားတဲ့ ဂႏၶသညာ။
အရသာ ရသာရုံကို မွတ္သားတဲ့ ရသသညာ။
အေတြ႕ ေဖာ႒ဗၺာရုံ ကို မွတ္သားတဲ့ ေဖာ႒ဗၺသညာ။
ဒီသညာအမ်ဳိးမ်ဳိးကိုေတာ့ ဝတၳဳႏွင့္ အာရုံတို႔
ထိခိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာၾကတဲ့ သညာေတြ
ျဖစ္ေနၾကတဲ့အတြက္ ပဋိဃသညာ ဟု ေခၚ၏။

မေနာဓာတ္ မေနာဝိညာဏဓာတ္လို႔ ေခၚဆိုတဲ့
ကာမာဝစရကုသိုလ္ အကုသိုလ္ ဝိပါက္
ကိရိယာစိတ္ေတြ ရွိၾက​ေသး၏။
ဒီစိတ္ေတြဟာ ရူပါရုံ၊ သဒၵါရုံ၊ ဂႏၶာရုံ၊ ရသာရုံ၊
ေဖာ႒ဗၺာရုံ၊ ဓမၼာရုံလို႔ ေခၚဆိုတဲ့ အာရုံအမ်ဳိးမ်ဳိးေတြကို
အာရုံျပဳၾကတဲ့အတြက္ ယင္းစိတ္ေတြနဲ႔ ယွဥ္တြဲေနတဲ့
သညာကို အာရုံအမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိေနတဲ့ နာနတၱသညာလို႔
ေခၚ၏။
အာရုံ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိေနသည္​့ ထူးေထြကြဲျပားတဲ့
သညာလို႔ ဆိုလိုတယ္။

အာကာသာနၪၥာယတနစ်ာန္ကို ဝင္စားေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕
သႏၲာန္မွာ ယင္း အာကာသာနၪၥာယတနစ်ာန္စိတ္က
ပထဝီကသိုဏ္းရုပ္စတဲ့ ကသိုဏ္းရုပ္ကို
ႏွလုံးမသြင္းေတာ့ဘဲ ကသိုဏ္းရုပ္ကို ခြာၿပီးမွ
ရရွိလာတဲ့ အနႏၲအာကာသလို႔ ေခၚဆိုအပ္တဲ့
အဆုံးအပိုင္းအျခား မရွိတဲ့ ေကာင္းကင္ပညတ္ကိုသာ
အာရုံ ျပဳေနတဲ့အတြက္ ရူပါဝစရစ်ာန္ေတြႏွင့္
ရူပါဝစရစ်ာန္ေတြရဲ႕ အာရုံမွလည္း ဆိတ္သုဥ္းေန၏။

ရူပသညာ ပဋိဃသညာ နာနတၱသညာတို႔မွလည္း
ဆိတ္သုဥ္းေန၏။ ဆိတ္သုဥ္းေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အာကာသာနၪၥာ ယတနစ်ာန္စိတ္ကိုလည္း စိတၱဝိေဝကလို႔ ေခၚ၏။
အလားတူဘဲ ဝိညာဏၪၥာယတနစ်ာန္သို႔
ဆိုက္ေရာက္ေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ သႏၲာန္မွာ အာကာသာ
နၪၥာယတနစ်ာန္မွ ဆိတ္သုဥ္းေန၏။
အာကိၪၥညာယတနစ်ာန္သို႔ ဆိုက္ေရာက္ေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕
သႏၲာန္မွာ ဝိညာဏၪၥာယတနစ်ာန္မွ ဆိတ္သုဥ္း
ေန၏။
ေနဝသညာနာသညာယတနစ်ာန္သို႔ ဆိုက္ေရာက္ေနတဲ့
ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ သႏၲာန္မွာ အာကိၪၥညာယတနစ်ာန္မွ
ဆိတ္သုဥ္းေန၏။
ယင္​းေၾကာင့္ ထို ဝိညာဏၪၥာယတနစ်ာန္၊
အာကိၪၥညာယတနစ်ာန္၊ ေနဝသညာနာသညာ
ယတနစ်ာန္ေတြကို ဝင္စားလ်က္ ေနထိုင္ျခင္းကိုလည္း
စိတၱဝိေဝကလို႔ ေခၚ၏။

ဒီလို စိတၱဝိေဝကနယ္ပယ္မွာ သီတင္းသုံးေနထိုင္
ေနျခင္းကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရား ႏွစ္ၿခိဳက္ေတာ္မူ​ေပ၏။
အခ်ိန္ေတြ ျဖဳန္းၿပီးေတာ့ အက်ဳိး မရွိတဲ့ စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္နဲ႔
မဆက္စပ္တဲ့ စကားအမ်ဳိးမ်ဳိးေတြကို ေျပာဆိုကာ
ေနထိုင္ေနျခင္းမ်ဳိးကိုေတာ့ ဘုရားရွင္သည္
အျမဲ ရြံရွာစက္ဆုပ္ေတာ္မူ၏။

မဟာနိေဒၵသပါဠိေတာ္ႏွင့္ မဟာနိေဒၵသအ႒ကထာတို႔မွာ
ေတာ့ခုေျပာခဲ့တဲ့ စ်ာန္သမာပတ္ ရွစ္ပါးတြင္သာမက
ေလာကုတၱရာစိတ္ေတြ ကိုလည္း မိမိတို႔ ပယ္ရွားရမည့္
ဆိုင္ရာ ဆိုင္ရာ ကိေလသာတို႔မွ ကင္းဆိတ္
ေနၾကတဲ့အတြက္ စိတၱဝိေဝကလို႔ ေခၚဆိုေၾကာင္း
ရွင္းလင္းတင္ျပထားေတာ္မူ၏။

ေသာတာပတၱိမဂ္ဉာဏ္
••••••••••••••••••••••••••••
ခႏၶာ(၅)ပါး ရုပ္နာမ္တရားတို႔အေပၚ၌ ငါ သူတစ္ပါး
ေယာက္်ား မိန္းမ ပုဂၢိဳလ္ သတၱဝါ လူ နတ္ ျဗဟၼာ အတၱ
စသည္ျဖင့္ စြဲလမ္းယုံၾကည္မႈ  အယူမွားမႈ။
စြဲလမ္းမႈဆိုသည္​့
သကၠာယဒိ႒ိသံေယာဇဥ္ ``ဒိ႒ာႏုသယ´´။

ရတနာသုံးတန္ ကံ-ကံရဲ႕ အက်ဳိးတရား စသည္တို႔အေပၚ၌
ဟုတ္ေလသလား မဟုတ္ေလသလား၊ ယခုလိုေခတ္မွာ
စ်ာန္သမာပတ္ေတြ ရမွရႏိုင္ပါ့မလား၊
မဂ္ဉာဏ္ဖိုလ္ဉာဏ္ေတြကို ရမွရႏိုင္ပါ့ မလား
စသည္ျဖင့္ သို႔ေလာသို႔ေလာ ေတြးေတာယုံမွားမႈ
ဝိစိကိစၧာ သံေယာဇဥ္ ``ဝိစိကိစၧာႏုသယ´´။

ႏြားအက်င့္ ေခြးအက်င့္ စသည္တို႔ျဖင့္ ကိေလသာတို႔မွ
စင္ၾကယ္ႏိုင္တယ္ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲဒုကၡမွ
လြတ္ေျမာက္ ႏိုင္တယ္လိ႔ု ဒီလို အမွားမွား အယြင္းယြင္း
သုံးသပ္တတ္တဲ့ ``သီလဗၺတပရာ မာသသံေယာဇဥ္´´
ဆိုတဲ့ ကိေလသာေတြကို၎၊
ယင္းကိေလသာ တို႔ႏွင့္ တူေသာတည္ရာအာရုံ
ရွိေနၾကတဲ့ ``တေဒက႒´´ ယင္းကိေလသာတို႔
ေနာက္သို႔ အစဥ္တစိုက္ လိုက္ပါေနၾကတဲ့``တဒႏုဝတၱက´´
ကိေလသာ အေပါင္းအေဖာ္ေတြႏွင့္
ယင္းကိေလသာေတြနဲ႔ စိတၱကၡဏတစ္ခုအတြင္းမွာ အတူယွဥ္တြဲျဖစ္ေနၾကတဲ့ အကုသိုလ္
ခႏၶာေတြကို၎၊
ဒီအကုသိုလ္
တရားအားလုံးကို ``အဇၩတၱသခၤါရတရား´´ဟု
ေခၚ၏။
အဇၩတၱသခၤါရ ဟု ေခၚရသည္​့ ယင္းအကုသိုလ္တရား
အားလုံးကို ေသာတာပတၱိမဂ္ဉာဏ္က အႂကြင္းမဲ့
ပယ္ရွားထားၿပီး ျဖစ္သည္​့အတြက္
ေသာတာပတၱိမဂ္ဉာဏ္ဟာ အဇၩတၱ သခၤါရလို႔
ေခၚဆိုတဲ့ ယင္းအကုသိုလ္တရားအားလုံးမွ ကင္းဆိတ္ေန​ေပ၏။
ထို႔အတူ
ေသာတာပတၱိဖလသမာပတ္ကို
ဝင္စားေနတဲ့ ေသာတာပန္ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းရဲ႕
သႏၲာန္မွာလည္း အဇၩတၱသခၤါရလို႔ ေခၚဆိုတဲ့ ယင္းအကုသိုလ္တရားအားလုံးတို႔မွ
ကင္းဆိတ္လ်က္ ရွိ​ေပ၏။

သကဒါဂါမိမဂ္ဉာဏ္
••••••••••••••••••••••••
ရုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းတဲ့ ကာမရာဂသံေယာဇဥ္
``ကာမရာဂါႏုသယ´´ႏွင့္
ရုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းတဲ့ ပဋိဃသံေယာဇဥ္
``ပဋိဃာ ႏုသယ´´ ဆိုတဲ့
ကိေလသာေတြကို၎၊

ယင္းကိေလသာတို႔ႏွင့္ တူေသာတည္ရာအာ႐ုံ
ရွိေနၾကတဲ့ ``တေဒက႒´´ ယင္းကိေလသာေတြရဲ႕
ေနာက္ကို အစဥ္တစိုက္ လိုက္ပါေနၾကတဲ့
``တဒႏုဝတၱက´´ ကိေလသာ အေပါင္းအေဖာ္ေတြႏွင့္
ယင္းကိေလသာေတြနဲ႔ စိတၱကၡဏတစ္ခုအတြင္းမွာ အတူယွဥ္တြဲျဖစ္ေနၾကတဲ့ အကုသိုလ္ခႏၶာေတြကို
လည္းေကာင္း-
ဒီအကုသိုလ္ တရားအားလုံးကို အဇၩတၱသခၤါရတရား
လို႔ ေခၚ၏။
အဇၩတၱသခၤါရလို႔ ေခၚဆိုတဲ့ ရုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းတဲ့
ယင္းအကုသိုလ္တရား အားလုံးကို သကဒါဂါမိမဂ္ဉာဏ္က ပယ္ရွားထားၿပီးျဖစ္တဲ့အတြက္ သကဒါဂါမိမဂ္ဉာဏ္ဟာ အဇၩတၱသခၤါရလို႔ ေခၚဆိုတဲ့
ရုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းတဲ့ ယင္းအကုသိုလ္တရား
အားလုံးတို႔မွ ကင္းဆိတ္ေန​ေပ၏။
ထို႔တူ သကဒါဂါမိဖလသမာပတ္ကို ဝင္စားေနတဲ့ သကဒါဂါမ္အရိယာသူေတာ္ေကာင္းရဲ႕ သႏၲာန္မွာ
လည္း အဇၩတၱသခၤါရလို႔ ေခၚဆိုတဲ့ ႐ုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းတဲ့ ယင္းအကုသိုလ္တရား အားလုံးတို႔မွ
ကင္းဆိတ္လ်က္ ရွိ​ေပ၏။

အနာဂါမိမဂ္ဉာဏ္
•••••••••••••••••••••
သိမ္ေမြ႕ႏူးညံ့ေနတဲ့ ကာမရာဂသံေယာဇဥ္
``ကာမရာဂါႏုသယ´´ႏွင့္ သိမ္ေမြ႕ႏူးညံ့ေနတဲ့
ပဋိဃသံေယာဇဥ္
``ပဋိဃာ ႏုသယ´´ ဆိုသည္​့ ကိေလသာေတြကို၎၊
ယင္းကိေလသာတို႔ႏွင့္ တူေသာတည္ရာအာရုံ
ရွိေနၾကတဲ့``တေဒက႒´´ ယင္းကိေလသာေတြရဲ႕
ေနာက္ကို အစဥ္တစိုက္ လိုက္ပါေနၾကတဲ့
``တဒႏုဝတၱက´´ ကိေလသာ အေပါင္းအေဖာ္ေတြႏွင့္
ယင္းကိေလသာေတြနဲ႔ စိတၱကၡဏတစ္ခုအတြင္းမွာ အတူယွဥ္တြဲျဖစ္ေနၾကတဲ့ အကုသိုလ္ခႏၶာေတြ
ကို၎၊
ယင္​းအကုသိုလ္ တရားအားလုံးကို အဇၩတၱသခၤါရတရားလို႔
 ေခၚ၏။

အဇၩတၱသခၤါရလို႔ ေခၚဆိုတဲ့ သိမ္ေမြ႕ႏူးညံ့တဲ့ ယင္းအကုသိုလ္တရားအားလုံးကို အနာဂါမိမဂ္ဉာဏ္က
အႂကြင္းအက်န္မရွိ ကုန္စင္ေအာင္ ပယ္ရွားထားၿပီး
ျဖစ္တဲ့ အတြက္ အနာဂါမိမဂ္ဉာဏ္ဟာ
အဇၩတၱသခၤါရလို႔ ေခၚဆိုတဲ့ သိမ္ေမြ႕ႏူးညံ့တဲ့ ယင္းအကုသိုလ္တရားအားလုံးတို႔မွ
ကင္းဆိတ္ေန​ေပ၏။
ထို႔အတူ အနာဂါမိဖလသမာပတ္ကို ဝင္စားေနတဲ့ အနာဂါမ္အရိယာသူေတာ္ေကာင္း ရဲ႕ သႏၲာန္မွာလည္း အဇၩတၱသခၤါရလို႔ေခၚဆိုတဲ့ သိမ္ေမြ႕ႏူးညံ့တဲ့ ယင္း အကုသိုလ္တရားအားလုံးတို႔မွ ကင္းဆိတ္လ်က္
ရွိ၏။

အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္
••••••••••••••••••••••
- ရူပဘဝအေပၚမွာ တြယ္တာမက္ေမာေနတဲ့
``ရူပရာဂသံေယာဇဥ္´´ႏွင့္ အရူပဘဝအေပၚမွာ
တြယ္တာမက္ေမာေနတဲ့
``အရူပ ရာဂသံေယာဇဥ္ဆိုတဲ့
``ဘဝရာဂါႏုသယ´´။
- ေထာင္လႊားျခင္း
မာနသံေယာဇဥ္``မာနာႏုသယ´´။
- စိတ္ဓာတ္ပ်ံ႕လြင့္မႈ ``ဥဒၶစၥသံေယာဇဥ္´´။
- သစၥာေလးပါး
အမွန္တရားေတြကို မသိမႈ ေျပာင္းျပန္လွန္ကာ
ေယာက္်ား မိန္းမ စသည္ျဖင့္ အမွားေတြကို သိေနမႈ
အဝိဇၨာသံေယာဇဥ္``အဝိဇၨာ ႏုသယ´´ - ဆိုတဲ့ ကိေလသာေတြကို၎၊
ယင္းကိေလသာတို႔ႏွင့္ တူေသာတည္ရာအာ႐ုံ
ရွိေနၾကတဲ့ `တေဒက႒´ ယင္းကိေလသာေတြရဲ႕
ေနာက္ကို အစဥ္တစိုက္ လိုက္ပါေနၾကသည္​့
`တဒႏုဝတၱက´ ကိေလသာ အေပါင္းအေဖာ္ေတြႏွင့္
ယင္းကိေလသာေတြနဲ႔ စိတၱကၡဏတစ္ခုအတြင္းမွာ အတူယွဥ္တြဲျဖစ္ေနၾကသည္​့
အကုသိုလ္ခႏၶာေတြကို၎၊
ယင္​းအကုသိုလ္ တရားအားလုံးကို အဇၩတၱသခၤါရတရား
ဟု ေခၚ၏။
အဇၩတၱသခၤါရဟု ေခၚရသည္​့ ယင္းအကုသိုလ္
တရားအားလုံးကို အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္က အႂကြင္း
အက်န္မရွိ ကုန္စင္ေအာင္ ပယ္ရွားထားၿပီး
ျဖစ္တဲ့အတြက္ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ ဟာ
အဇၩတၱသခၤါရလို႔ ေခၚဆိုတဲ့ ယင္းအကုသိုလ္
တရားအားလုံးတို႔မွ ကင္းဆိတ္ေန​ေပ၏။
ထု႔ိအတူ အရဟတၱဖလသမာပတ္ကို ဝင္စားေတာ္မူေနသည္​့ ရဟႏၲာအရိယာသူေတာ္ေကာင္း၏
သႏၲာန္မွာလည္း အဇၩတၱသခၤါရလို႔ ေခၚဆိုတဲ့  ယင္းအကုသိုလ္တရားအားလုံးတို႔မွ
ကင္းဆိတ္လ်က္​ ရွိ​ေပ၏။

ထို႔အျပင္​ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္က
အႂကြင္းအက်န္မရွိ ကုန္စင္ ေအာင္ ပယ္ရွားလိုက္ၿပီး
ျဖစ္တဲ့ အကုသိုလ္တရား ``အကုသိုလ္ခႏၶာ´´
အားလုံးကို အဇၩတၱသခၤါရတရားလို႔
ေခၚဆိုထားတဲ့အတြက္ ယင္းအဇၩတၱသခၤါရ
(အကုသိုလ္ခႏၶာ)မွ ေထာက္ဆကာ
ႂကြင္းက်န္ေနၾကသည္​့ ရုပ္နာမ္ဓမၼ သခၤါရတရား
အားလုံးတို႔ကို``အဇၩတၱသႏၲာန္´´၌ တည္ရွိေနၾကသည္​့
သခၤါရတရား ေတြဘဲ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ၾကပါေစ၊
ဗဟိဒၶသႏၲာန္မွာ တည္ရွိေနၾကတဲ့ သခၤါရတရား
ေတြပဲ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ၾကပါေစ၊ အားလုံးကိုဘဲ
``ဗဟိဒၶ သဗၺနိမိတၱ´´ ဗဟိဒၶသခၤါရ တရားမ်ားဟု ေခၚ​ေပ၏။
အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္သည္​ ယင္းအဇၩတၱသခၤါရ
အမည္ရတဲ့ အကုသိုလ္ခႏၶာႏွင့္ 'ဗဟိဒၶ သဗၺနိမိတၱ'
အမည္ရတဲ့ ဗဟိဒၶသခၤါရ တရားအားလုံးတို႔မွ
ကင္းဆိတ္လ်က္ ရွိေန​ေပ၏။
ထို႔အတူ
အရဟတၱ ဖလသမာပတ္ကို
ဝင္စားေတာ္မူေနသည္​့ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္၏
သႏၲာန္၌လည္း ယင္းအဇၩတၱသခၤါရအမည္ရသည္​့
အကုသိုလ္ခႏၶာႏွင့္ 'ဗဟိဒၶ သဗၺနိမိတၱ' အမည္ရသည္​့
ဗဟိဒၶသခၤါရတရားအားလုံးတို႔မွ
ကင္းဆိတ္လ်က္ ရွိေန​ေပ၏။

သို႔ေသာ္ ပဋိသမၻိဒါမဂၢပါဠိေတာ္ႏွင့္ ဝိသုဒၶိမဂၢ
အ႒ကထာတို႔မွာေတာ့ အရိယမဂ္ဉာဏ္
(၄)ပါးလုံးတို႔မွာပဲ ---- မိမိတို႔ဆိုင္ရာ အရိယမဂ္တရား
အသီးအသီးက ပယ္ရွားထားၿပီးျဖစ္တဲ့
အဇၩတၱသခၤါရအမည္ရတဲ့ အကုသိုလ္
ခႏၶာအားလုံးႏွင့္ 'ဗဟိဒၶ သဗၺနိမိတၱ' အမည္ရတဲ့
ဗဟိဒၶသခၤါရတရားအားလုံး တို႔မွ
ကင္းဆိတ္ေနေၾကာင္းကို ေဟာၾကားထား
ေတာ္မူခဲ့၏ဟု ဖြင့္ဆိုထား ေတာ္မူခဲ့ပါ၏။
ထိုု႔အတူပင္​
ေလးမ်ဳိးေသာ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ
ဖလသမာပတ္ အသီးအသီးကို ဝင္စားေတာ္မူေနၾကတဲ့
ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အရိယာသူေတာ္ ေကာင္းေတြ၏ သႏၲာန္၌လည္း ဖလသမာပတ္အသီးအသီး အခိုက္တြင္​
မိမိတို႔ ဆိုင္ရာ အရိယမဂ္တရားအသီးအသီးက
ပယ္ရွားထားၿပီးျဖစ္သည္​့ အဇၩတၱသခၤါရ
အမည္ရတဲ့ အကုသိုလ္ခႏၶာအသီးအသီးႏွင့္
'ဗဟိဒၶ သဗၺနိမိတၱ' အမည္ရတဲ့ ဗဟိဒၶသခၤါရ
တရားအားလုံးတို႔မွ ကင္းဆိတ္လ်က္ပဲ ရွိေန​ေပ၏။

အေၾကာင္းျပခ်က္ကေတာ့ ဒီလုိပါ။ အရိယ
မဂ္ဉာဏ္အားလုံးတို႔ႏွင့္ အရိယဖိုလ္ဉာဏ္
အားလုံးတို႔သည္​ သဗၺသခၤါရသမထအမည္ရသည္​့
သခၤါရတရား အားလုံးတို႔မွ ၿငိမ္းေအးရာျဖစ္ေတာ္မူသည္​့
အသခၤတဓာတ္ အၿငိမ္းဓာတ္ နိဗၺာန္
တရားေတာ္ျမတ္ကို၊ သဗၺဴပဓိနိႆဂၢအမည္ရသည္​့
ဥပဓိေလးျဖာတို႔ကို စြန္႔လႊတ္ ရာျဖစ္တဲ့ ဥပဓိေလးျဖာတို႔မွ ကင္းဆိတ္ရာျဖစ္တဲ့ အသခၤတဓာတ္ အၿငိမ္းဓာတ္ နိဗၺာန္တရားေတာ္ျမတ္ကို အသီးအသီး
အာ႐ုံျပဳကာ ျဖစ္ေပၚေနၾကသည္​့ ေလာကုတၱရာ
တရားထူး တရားျမတ္ေတြ ျဖစ္ၾက​ေပ၏။

မိမိတို႔၏ အာရုံ ျဖစ္တဲ့ အၿငိမ္းဓာတ္ နိဗၺာန္တရား
ေတာ္ျမတ္ႀကီးဟာလည္း သခၤါရတရား
အားလုံးတို႔မွ ကင္းဆိတ္လ်က္ပဲ ရွိေန​ေပ၏။
မိမိတို႔ဆိုင္ရာ အရိယမဂ္ဉာဏ္ အသီးအသီး
ျဖစ္ခိုက္မွာလည္း ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အရိယမဂ္
စိတ္ေစတသိက္ ေတြသာ ျဖစ္ခြင့္ရွိၾကတဲ့အတြက္ အျခားသခၤါရတရားေတြလည္း ျဖစ္ခြင့္မရွိ
ၾကတဲ့အတြက္ ဆိုခဲ့ၿပီး​ေသာ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အဇၩတၱသခၤါရ အမည္ရသည္​့ အကုသိုလ္
ခႏၶာအသီးအသီးႏွင့္ 'ဗဟိဒၶ သဗၺနိမိတၱ'
အမည္ရတဲ့ ဗဟိဒၶသခၤါရ တရားအားလုံးတို႔မွ
ကင္းဆိတ္လ်က္ ရွိေန​ေပ၏။
ထို႔အတူ
အရိယ ဖိုလ္ဉာဏ္အသီးအသီး
ျဖစ္ခိုက္မွာလည္း ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အရိယဖိုလ္
စိတ္ ေစတသိက္ေတြသာ ထင္ရွားျဖစ္ေနၾကတဲ့အတြက္ အျခားသခၤါရတရားေတြ လည္း ျဖစ္ခြင့္မရွိၾကတဲ့
အတြက္ ဆိုခဲ့ၿပီး​ေသာ
ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အဇၩတၱ
သခၤါရ အမည္ရသည္​့ အကုသိုလ္ခႏၶာအသီးအသီးႏွင့္
'ဗဟိဒၶ သဗၺနိမိတၱ' အမည္ရတဲ့ ဗဟိဒၶသခၤါရ
တရားအားလုံးတို႔မွ ကင္းဆိတ္လ်က္ ရွိေန​ေပ၏။
ဒီေလာကုတၱရာစိတ္ေတြကေတာ့ အေကာင္းဆုံး
ေသာ အျမတ္ဆုံးေသာ ဘုရားရွင္ အႏွစ္ၿခိဳက္ဆုံး
ျဖစ္ေတာ္မူတဲ့ စိတၱဝိေဝကတရားေတြ
ျဖစ္ၾက​ေပ​ေတာ့၏။
ယခုလို အဆင့္အတန္း ျမင့္မားလွတဲ့ စိတၱဝိေဝကႏွင့္
ဆက္စပ္ေနတဲ့ တရားစကားေတြကို ေဆြးေႏြးေနတာ
တိုင္ပင္ေနတာ ေျပာၾကားေနတာ ေတြကိုလည္း
ဘုရားရွင္က ႏွစ္ၿခိဳက္ေတာ္မူပါ​ေပ၏။
ၾကားလည္း ၾကားလိုတဲ့ သေဘာ ရွိေတာ္မူပါ​ေပ၏။

ဘုရားရွင္ဘက္ကေတာ့ မိမိတည္ေထာင္ထား
ေတာ္မူတဲ့ သာသနာေတာ္ကို မွီတင္းေနထိုင္ၾကတဲ့
တပည့္သာဝကေတြဟာ ယခုလို အဆင့္အတန္း
ျမင့္မားလွတဲ့ စိတၱဝိေဝက နယ္ပယ္မွာ
ေနထိုင္သီတင္းသုံးေနတာကို ႏွစ္ၿခိဳက္ ေတာ္မူပါတယ္။
ျမင္လည္း ျမင္ေတာ္မူလိုပါတယ္။ ေနထိုင္သီတင္း
သုံးႏိုင္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္းေတြ ျဖစ္ေျမာက္ေရး
အတြက္လည္း ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ထပ္ကာ ထပ္ကာ တိုက္တြန္းေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
``ခ်စ္သားရဟန္းတို႔ ဤသည္တို႔ကေတာ့
သစ္ပင္ရင္းေက်ာင္းေတြ ျဖစ္ၾက၏။
ဤသည္တို႔ကေတာ့ ဆိတ္ၿငိမ္တဲ့ေတာေက်ာင္း
ေတာင္ေက်ာင္းေတြ ျဖစ္ၾက၏။
ခ်စ္သားရဟန္းတို႔ ဒီလို သစ္ပင္ရင္းေက်ာင္း ေတြမွာ
ေနထိုင္ၿပီးေတာ့ ဒီလိုဆိတ္ၿငိမ္တဲ့ ေတာေက်ာင္း
ေတာင္ေက်ာင္းေတြမွာ ေနထိုင္ၿပီးေတာ့
ေလာကီစ်ာန္ ေလာကုတၱရာစ်ာန္ေတြကို
ဝင္စားကာ သင္ခ်စ္သားတို႔ရဲ႕သႏၲာန္မွာ
တည္ရွိေနၾကတဲ့ ကိေလသာေတာခ်ဳံပုတ္ေတြကို
ေလာင္ကြၽမ္းသြားေအာင္ ႐ႈိ႕ၿမိႇဳက္ၾကစမ္းပါ။
သမထ ဝိပႆနာဘာဝနာ ကုသိုလ္တရားတို႔၌
ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ေပါ့ေပါ့ဆဆ
မေနထိုင္ၾကပါကုန္လင့္။ ေနာင္ေသာအခါ
ေသခါနီးကာလက်မွ မေကာင္းတဲ့ အာရုံနိမိတ္ေတြ
ထင္လာတဲ့အတြက္
``ငါေတာ့ မွားခဲ့ေလၿပီ ဟု
စိတ္ႏွလုံး မသာမယာ မျဖစ္ၾကပါ ကုန္လင့္။´´
ဒီအဆုံးအမကေတာ့ သင္ခ်စ္သားတို႔အတြက္
ငါဘုရားရွင္​က ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ထပ္ကာထပ္ကာ
ဆိုဆုံးမေနတဲ့ အဆုံးအမ
``အႏုသာသနီ´´ ​ေပတည္​း။
ဒီလို ဘုရားရွင္က ထပ္ကာထပ္ကာ
တိုက္တြန္းေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

#ဥပဓိဝိေဝက
ဥပဓိ ေလးျဖာတို႔မွ ကင္းဆိတ္ေနတဲ့ နိဗၺာန္တရားေတာ္ျမတ္ကို ဥပဓိ ဝိေဝကလို႔
ေခၚဆိုပါ၏။
ဥပဓိ ေလးျဖာဆိုတာကေတာ့
ကာမူပဓိ၊ ခႏၶဴပဓိ၊ ကိေလသူပဓိ၊
အဘိသခၤါ႐ူပဓိတို႔ ျဖစ္ၾက၏။

ကာမူပဓိ။
--------------
အဆင္း အသံ အနံ႔ အရသာ အေတြ႕အထိလို႔
ေခၚဆိုတဲ့ အာရုံငါးပါး ကာမဂုဏ္တရားေတြကို ---- ယင္းအာရုံအသီးအသီးတို႔အေပၚ၌ တြယ္တာ
မက္ေမာမႈ သာယာႏွစ္သက္မႈ ကာမတဏွာလွ်င္
အေၾကာင္းရင္းခံ ရွိေနတဲ့ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ
ခံစားမႈ ေသာမနႆ (သုခေဝဒနာ)၏
တည္ရာျဖစ္၍``ကာမူပဓိ´´ ဟု ေခၚ၏။

ခႏၶဴပဓိ။
-----------
ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္တရားေတြကို ---- ယင္းခႏၶာလွ်င္
အေၾကာင္းရင္းခံ ရွိေနတဲ့ ပဋိသေႏၶတည္ေနရျခင္း
ဇာတိဒုကၡ၊
အိုရျခင္း ဇရာဒုကၡ၊
ဖ်ားနာရျခင္း ဗ်ာဓိဒုကၡ၊
ေသေက်ပ်က္စီးရျခင္း မရဏဒုကၡ၊ အိုနာေသေရး ဒုကၡေဘးမွ ကင္းေဝးရန္
အလိုရွိပါေသာ္လည္း ေတာင့္တပါေသာ္လည္း
အလိုရွိတိုင္း ေတာင့္တတိုင္း မရႏိုင္သည္​့အတြက္
စိတ္ဆင္းရဲရျခင္းဒုကၡ၊
ခ်စ္ႏွစ္သက္အပ္သည္​့
သတၱဝါသခၤါရေတြႏွင့္
ေကြကြင္းခြဲခြာရ၍ ျဖစ္ေပၚလာသည္​့ စိတ္ဆင္းရဲရျခင္း
ဒုကၡ၊
မခ်စ္မႏွစ္သက္အပ္သည္​့ သတၱဝါ သခၤါရေတြႏွင့္
ေပါင္းသင္းဆက္ဆံ ေနရ၍ ျဖစ္ေပၚလာရသည္​့
စိတ္ဆင္းရဲရျခင္းဒုကၡ၊
သက္ရွိ သက္မဲ့ ကာမဝတၳဳ အစုစုေတြ
ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးမႈကို အေၾကာင္းျပဳ၍
ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ စိုးရိမ္ ရျခင္း ေသာက၊
ငိုေႂကြးျမည္တမ္းရျခင္း ပရိေဒဝ၊
ကိုယ္ဆင္းရဲရျခင္း ဒုကၡ၊
စိတ္ဆင္းရဲရျခင္း ေဒါမနႆ၊ ျပင္းစြာပူပန္ရျခင္း
ဥပါယာသဆိုတဲ့ ဆင္းရဲဒုကၡ အမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ ရာဂမီး
ေဒါသမီး ေမာဟမီး စတဲ့ ကိေလသာ အပူမီးေတြရဲ႕
ေလာင္ၿမိဳက္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာရတဲ့
ဆင္းရဲဒုကၡ.... ဒီဆင္းရဲဒုကၡအဝဝတို႔၏
တည္ရာျဖစ္၍ ``ခႏၶဴပဓိ´´ ဟု ေခၚ၏။

ကိေလသူပဓိ။
------------------
ဒိ႒၊ ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန စတဲ့
ကိေလသာေတြကိုလည္း  အပါယ္သံသရာ
ဝဋ္ဆင္းရဲသို႔ ေရာက္ျခင္း ရျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းစစ္ ဧကန္ ျဖစ္ေနၾကတဲ့အတြက္ အပါယ္သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲဒုကၡအဝဝတို႔ရဲ႕
တည္ရာျဖစ္၍ ``ကိေလသူပဓိ´´ဟု ေခၚ၏။

အဘိသခၤါရူပဓိ။
----------------------
ကုသိုလ္သခၤါရ အကုသိုလ္သခၤါရတရားေတြ
ြဟာလည္း ဘဝသစ္ကို ျဖစ္ေပၚလာေအာင္
ျပဳျပင္တည္ေထာင္ေပးတတ္သည္​့ တရားေတြ
ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အဘိသခၤါရတရား ဟု
ေခၚ၏။
ထို႔ေၾကာင့္  ကုသိုလ္အဘိ သခၤါရတရား အကုသိုလ္အဘိသခၤါရတရားေတြကိုလည္း ဘဝဒုကၡ သံသရာ ဝဋ္ဒုကၡအဝဝတို႔၏
တည္ရာျဖစ္၍ ``အဘိသခၤါရူပဓိ´´ ဟု ေခၚ၏။
နိဗၺာန္တရားေတာ္ျမတ္၌
``ဥပဓိ´´ေလးပါးတို႔သည္​
မတည္ရွိၾက​ေပ။
ဥပဓိေလးပါးတို႔မွ အျမဲတမ္း ကင္းဆိတ္လ်က္
ရွိေန၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဒီနိဗၺာန္တရားေတာ္ျမတ္ကို
ဥပဓိဝိေဝကလို႔ ေခၚဆိုပါ၏။

ဤသို႔ ဥပဓိေလးပါးတို႔မွ ကင္းဆိတ္ရာျဖစ္​သည္​့
နိဗၺာန္တရားေတာ္ျမတ္ကို အာရုံျပဳလ်က္
ဖလသမာပတ္ေတြ ဝင္စားကာ ေနထိုင္ျခင္းကိုလည္း
ဘုရားရွင္ က အလြန္ႏွစ္ၿခိဳက္ေတာ္မူပါတယ္။
ဒီလို ဥပဓိဝိေဝကႏွင့္ ဆက္စပ္ေနတဲ့ တရားစကားေတြကို
ေဆြးေႏြးေနျခင္း တိုင္ပင္ေနျခင္း ေျပာၾကားေနျခင္း
ကိုလည္း ဘုရားရွင္က ၾကည္ျဖဴစြာ
ခြင့္ျပဳေတာ္မူလ်က္ပင္ ရွိေနပါတယ္။
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
၀ိေ၀က အေခၚအေ၀ၚမ်ား
၀ိေ၀ကတရား ၃ပါး

၁။ ကာယ၀ိေ၀က။
ကိုယ္၏ ဆိတ္ၿငိမ္ျခင္းဟု
ဆိုအပ္ေသာ အေပါင္းအသင္း တပည့္သားေျမး
ကာမဂုဏ္တရားတို႔မွ ကင္းကြာစြာ ေနျခင္းမ်ိဳး။

၂။ စိတၱ၀ိေ၀က။
စိတ္၏ ဆိတ္ၿငိမ္ျခင္းဟု
ဆိုအပ္ေသာသမာပတ္ရွစ္ပါး ၀င္စားျခင္း၊
သမာဓိအလုပ္တရား ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္ ေနျခင္းမ်ိဳး။

၃။ ဥပဓိ ၀ိေ၀က။
သႏၲိသုခေအးျမ ဆိတ္ၿငိမ္ရာ
နိဗၺာန္တရားျမတ္ကို ဖိုလ္စိတ္ျဖင့္ ၀င္စားကာ
အာရံုျပဳေနျခင္းမ်ိဳး။

{ မူလပဏၰာသ ။ပါ။ ၁၉၉ ။႒။ ဒု-အုပ္။ ၄၉-၌အက်ယ္ရႈပါ။ }
{ ပဋိသမၻိဒါမဂ္ ဒု-အုပ္၊ ပည၀ဂၢ ၃၀၆-၌ ရႈပါ။ }

ကိေလသာတို႔မွ ဆိတ္သုဥ္းျခင္း တရားမ်ိဳး ၃-ပါး
~~~~~~~~~~~~~~~~~
၁။ တဒဂၤ၀ိေ၀က။
၂။ သမုေစၦဒ ၀ိေ၀က။
၃။ နိႆရဏ ၀ိေ၀က။
အဓိပၸါယ္``ပဟာန္ငါးပါး´´ႏွင့္ တူ၏။

၀ိေ၀ကတရား မ်ိဳး ၅-ပါး၊ တနည္း။
•••••••••••••••••••••••••••
၁။ တဒဂၤ၀ိေ၀က။
၂။ ၀ိကၡ မၻန၀ိေ၀က။
၃။ သမုေစၧဒ၀ိေ၀က။
၄။ ပဋိပႆဒၶိ၀ိေ၀က။
၅။ နိႆရဏ၀ိေ၀က။
အဓိပၸါယ္ ``ပဟာန္ ၅ပါး´´ႏွင့္ တူ၏။

ပဟာန္ ၅ပါး။
•••••••••••••••
၁။ တဒဂၤပဟာန္။
ကာမကုသိုလ္ တရားစုျဖင့္
ျပဳဆဲခဏ၌ ပယ္ျခင္း။

၂။ ၀ိကၡ မၻနပဟာန္။ မဟဂၢဳတ္ကုသိုလ္စုျဖင့္
ေခါင္းပါးေအာင္ ျပဳျခင္း။

၃။ သမုေစၧဒပဟာန္။ မဂ္ကုသိုလ္စုျဖင့္
ျမစ္​ျပတ္ပယ္ျခင္း။

၄။ ပဋိပႆဓိပဟာန္။ ဖိုလ္တရားစုျဖင့္ ျငိမ္းေအးမႈျပဳျခင္း။

၅။ နိႆရဏပဟာန္။
ပရိနိဗၺာန ဓာတ္ျဖင့္
ျဖတ္ေတာက္ ထြက္ေျမာက္သြားျခင္း။

ဓမၼသဂၤဏီပါဠိေတာ္ ၂၀၈။ ၎အ႒ကထာ ၃၈၆။
ပဋိသမၻိဒါမဂ္ ။ပါ။ ၁၃၇။႒။ဒု-အုပ္။
                  Ashin Pan Tita.                   ကမၼဝါဒီ

1 comment:


  1. Read online Urdu Digests,Urdu Books,Novels,Magazines,Safarnama,Islamic Books,Education Books,imran series mazhar kaleem And Much More https://zubiweb.org

    ReplyDelete