ရဟန္း ျၿပိတၱာ......
မိိမိကို ရွစ္ခိုးေနေသာ လက္ဆယ္ေခ်ာင္းသည္ မီးအလွ်ံ လွ်ံေတာက္ေလာင္ေနေသာ လွံ ဆယ္ေခ်ုာင္းျဖင့္ ထိုးေနတာနွင့္ တူလွပါသည္။
မိမိကို လွဴဒါန္းလာေသာ သကၤန္းကို ၀တ္ရုံလိုက္သည့္အခါ မီးအလွ်ံလွ်ံေတာက္ေလာင္ေနေသာ သံျပားၾကီးကို ၀တ္ရံုထားတာနွင့္တူလွပါသည္။
မိမိတို႔ သံုးေဆာင္ေနေသာ ဆြမ္းကြမ္းမ်ားသည္ မီးအလွ်ံလွ်ံေတာက္ေလာင္ေနေသာ သံရည္ပူေတြ နွင့္တူလွပါသည္။
ယခုစာေရးသူေရးမယ့္ ေဆာင္းပါးကေတာ့ လကၡဏသံယုတ္(သံ၊ ၂၊ ၄၄၆-၄၄၉) မွာ ပါရွိတဲ့ ဇာတ္ေတာ္မ်ားအနက္ တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ မည္သူ႔ကိုမွ ေစာင္းေျမာင္း ေျပာဆိုျခင္း ေရးသားျခင္းမရွိပါဘူး၊ တိုက္ဆိုင္မႈဆိုတာေတာ့ ရွိတတ္ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စာဖတ္သူတို႔ နွင့္ တိုက္ဆိုင္မႈကေလးမ်ား ရွိခဲ့မယ္ဆိုရင္ ျမတ္စြာဘုရား တရားေတာ္မွာပါတဲ့ အတိုင္းသာေရးသားထား တာျဖစ္ေၾကာင္း ရိုးသားစြာျဖင့္...........
တစ္ခ်ိန္တြင္ ဘုန္းေတာ္ေျခာက္ပါးသခင္ ဘုရားရွင္သည္ ရာဇျဂဳိဟ္္ျပည္ ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းေတာ္၌ သီးတင္းသံုးစံေနေတာ္မူခ်ိန္ အရွင္လကၡဏမေထရ္ျမတ္ၾကီးနွင့္ အရွင္မဟာေမာဂၢလႅာန္မေထရ္ျမတ္ ၾကီးတို႔သည္ ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္၌ သီတင္းသံုးစံေနေတာ္မူၾက၏။ တစ္ေန႔တြင္ ဒုတိယအဂၢသာ၀က ျဖစ္ေတာ္မူေသာ အရွင္မဟာေမာဂၢလႅာန္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးသည္ အရွင္လကၡဏနွင့္အတူ ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႔တြင္း၌ ဆြမ္းခံရန္ အတြက္ ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္မွ ဆင္းသက္ေတာ္မူလာ၏။
ရဟန္း ျပိတၱာ......
ထိုသို႔ ဆင္းသက္ေတာ္မူလာစဥ္ အရွင္မဟာေမာဂၢလႅာန္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးသည္ ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဏ္ကို ၀င္စားေတာ္မူလ်က္ ေကာင္းကင္သို႔အာရုံယူကာ လွမ္းေမ်ာ္ၾကည့္ရွ႔ဳေတာ္မူ လတ္ေသာ္ ေကာင္းကင္ယံံ တြင္အရိုးစုျပိတၱာစသည့္ ျပိတၱာတို႔ကိ္ု ျမင္ေတာ္မူေလေသာ္ ေျဖးညင္းစြာျဖင့္ ျပဳံးရယ္ေတာ္မူေလသည္။ ထိုသို႔ေတြ႔ျမင္ရသည့္အခါ သနားကရုဏာျဖစ္သင့္ျပဳသင့္ပါလ်က္ အဘယ္ေၾကာင့္ ျပဳံးရယ္ေတာ္မူသနည္းဟုေမး သည္ရွိေသာ္ မိမိ၏ျပည့္စံုမႈ သမၸတၱိကို၎ ဘုရားရွင္၏ ျပည့္စံုမႈသမၸတၱိကို၎ အဖန္ဖန္ေအာက္ေမ ့အမွတ္ရ ေသာ ေၾကာင့္ ျပံဳးရယ္ေတာ္မူျခင္းျဖစ္၏။ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္တို႔သည္ အေၾကာင္းထူးတစ္ခုခုမရွိပဲ ျပံဳးရယ္မႈကို ျပဳေတာ္မမႈ ထိုိသို႔ျပံဳးေတာ္မူသည္ကို ျမင္ေတာ္မူေသာ အရွင္လကၡဏမေထရ္ျမတ္က ေမးေတာ္မူ၏၊
ဒီေနရာေလးမွာ မွတ္သားရမွာက အရွင္လကၡဏ မေထရ္ျမတ္ကတန္ခုိးမရွိလို႔မျမင္တာလားလို႔ေမးစရာရွိတယ္။ မဟုတ္ပါဘူး အရွင္လကၡဏမေထရ္က ဆင္ျခင္ေတာ္မမူေသာေၾကာင့္ မျမင္ရျခင္း ၊ မေတြ႔ရျခင္းျဖစ္တယ္။ အရွင္မဟာေမာဂၢလႅလာန္က ငါ႔ရွင္ ဘုရား ထံေတာ္ေမွာက္သို႔ေရာက္ရွိမွ ေမးေတာ္မူပါဟု ေလွ်ာက္ထားေျပာဆိုလိုက္၏။ ထို႔ေနာက္ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ၾကီးနွစ္ပါး တို႔သည္ ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႔တြင္း၌ ဆြမ္းခံလွည့္လည္ျပီး၍ ဆြမ္းစားျခင္းကိစၥျပဳ လုပ္ျပီးေနာက္ ဆြမ္းစားဇရပ္မွဖဲခြာလာၾကျပီးလ်ွင္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၾက၍ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွစ္ခိုးလ်က္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၍ ထိုင္ေနၾကျပီးေသာ္ အရွင္လကၡဏမေထရ္ျမတ္က အရွင္ေမာဂၢလႅာန္ မေထရ္ျမတ္အား လမ္းမွာ ျပဳံးရယ္ေတာ္မူျခင္း၏ အေၾကာင္းကို ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားေတာ္မူလိုက္၏။ အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္သည္ ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္မွ ဆင္းသက္လတ္ေသာ္ ေကာင္းကင္၌ သြားေနေသာ အရိုးစုျပိတၱာ ေတြကို ျမင္ရပါ၏၊ ထို အရိုးစုျပိတၱာကို လင္းတ က်ီးငွက္ စြန္ရဲတို႔သည္ လိုက္၍ လိုက္၍ နံရိုးၾကားတို႔၌ ထိုးဆိတ္ၾကကုန္၏၊ ထိုသို႔ ဆင္းရဲစြာခံစားေနရရွာသည့္ ျပိတၱာမ်ားၾကားထဲ မွာဘုရားတပည့္ေတာ္ မထင္မွတ္ပဲ အံံ့ၾသစြာ ရဟန္းျပိတၱာကို ျမင္ေတြ႔လိုက္ရပါသည္ဘုရား၊ ထိုရဟန္းျပိတၱာသည္ ဒုကုဋ္သကၤန္း သပိတ္ ခါးပန္းၾကိဳးနွင့္ ခႏၶာကိုယ္တို႔သည္မီးအလွ်ံ ေျပာင္ေျပာင္ေတာက္ေလာင္ေနကုန္၏၊ ထက္၀န္းက်င္ မီးေတာက္မီးလွ်ံနွင့္တကြ မီးေတာက္မီးလွ်ံတေျပာင္ ေျပာင္ေတာက္ေလာင္ေန၏၊ ထို ျပိတၱာရဟန္းသည္ နာက်င္ေသာအသံကို ျပဳလ်က္ ေအာ္ဟစ္ေန ျခင္းအမႈကို ျပဳ၏။
အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္အား အံ့ဖြယ္ရွိစြတကား. မျဖစ္ဖူးျမဲ ျဖစ္စြတကား၊ ဤကဲ့သိုု႔ေသာ္ သတၱ၀ါ ရွိရတံုဘိဟု စိတ္အၾကံျဖစ္ခဲ့ပါသည္ ဟု ျမတ္စြာဘုရားကို ေလွ်ာက္ထားေျပာဆိုလိုက္၏။ ထို အခါ ျမတ္စြာဘုရားက ရဟန္းတို႔ ယခု ေမာဂၢလႅာန္ ျမင္ခဲ့ရေသာ ရဟန္းသည္ ယုတ္မာေသာ ရဟန္း ျဖစ္ခဲ့ဖူးျပီး၊ မိမိတို႔ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ခဲ့ေသာ ထိုအကုသိုလ္ကံ၏ အက်ိဳးအျဖစ္ျဖင့္ မ်ားစြာေသာ နွစ္တို႔ပတ္လံုး ၊ မ်ားစြာေသာနွစ္အရာတို႔ပတ္လံုး ၊ မ်ားစြာေသာနွစ္အေထာင္တို႔ပတ္လံုး ၊ မ်ားစြားေသာနွစ္အသိန္းတို႔ပတ္လံုး ငရဲ၌ က်က္ခဲ့ရ၍ ထိုကံ၏ အက်ိဳးၾကြင္းျဖင့္ပင္လွ်င္ ဤကဲ့သို႔ေသာ အတၱေဘာကို ရရွိခံစားေနရ၏ ဟု ေဟာေတာ္မူ၏။( သံ၊၁၊၄၅၁၊၄၅၂)
ေသာ ကိရ ေလာကႆ သဒၶါေဒေယ် စတၱာေရာ ပစၥေယ ပရိဘုဥၨိတြာ ကာယ၀စီဒါြေရဟိ အသံယေတာ ဘိႏၷာဇီေ၀ါ စိတၱေကဠိံ ကီဠေႏၱာ ၀ိစရိ၊။ တေတာ ဧကံ ဗုဒၶႏၱရံ နိရေယ ပစၥိတြာ ေပတေလာေက နိဗၺတၱေႏၱာ ဘိကၡဳသဒိေသေန၀ အတၱဘာေ၀န နိဗၺတၱိ။ ဘိကၡဳနီသိကၡမာနာသာမေဏရ သာမေဏရီ၀တၳဴသုပိ ၀ိနိစၦေယာ။ (သံ။ဌ။၂။၂၀၅။)
ထိုရဟန္းျပိတၱာကား တစ္ခ်ိန္က ကႆပဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္၌ ရဟန္းေတာ္ တစ္ပါးပင္ ျဖစ္ခဲ့၏။ ထိုရဟန္းသည္ကႆပဘုရားရွင္ ၏သာသနာေတာ္တြင္မွီတင္းေနထိုင္စဥ္ လူမ်ားအေပါင္း၏ သဒၶါတရားျပဓာန္းလ်က္လွဴဒါန္းပူေဇာ္အပ္ေသာ ပစၥည္းေလးပါးတို႔ကို သံုးေဆာင္ျပီးလွ်င္ ကာယဒါြရ ၀စီဒါြရ တို႔ျဖင့္ ရဟန္းတို႔၏ သီလကို ေစာင့္စည္းမႈမရွိဘဲ အသက္ေမြးမႈ ၊ ရဟန္းအက်င့္မက်င့္ဘဲ မွားယြင္းစြာ ျဖင့္ လူ႔ေဘာင္ေလာကလူမႈကိစၥတို႔ျဖင့္ ေရာေနွာ၍ ျပဳလုပ္ေနျခင္းအမႈ အာဇီ၀ပါရိသုဒၶိသီလပ်က္စီးလ်က္စိတ္၏ အလိုအတိုင္း ထိုထို အာရံုကို ေပ်ာ္ျမဴးျခင္းကို ေပ်ာ္ျမဴးလ်က္ လွည့္လည္ေန ထိုင္ခဲ့၏။ ( သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ သိကၡာသံုးရပ္ အက်င့္ျမတ္ျဖင့္ သိမ္းက်ဳံး ေရတြက္အပ္ေသာ သာသန ျဗဟၼစရိယကို ျဖဴျဖဴစင္စင္ အားကိုးထိုက္ေအာင္ မွီခိုအားထားရာ ျဖစ္ေအာင္ မျဖည့္က်င့္ခဲ့ဘဲ မိမိနွင့္မသင့္ေလွ်ာ္ မမွန္ကန္ေသာ လူမႈကိစၥတို႔နွင့္ သာ အခ်ိန္ကို ကုန္ဆံုးခဲ့သည္။ ) ထိုရဟန္ုးသည္ ဘ၀မွစုေတ လတ္ေသာ္ ငရဲသို႔ေရာက္ရွိ သြားခဲ့၏။ ကႆပဘုရားရွင္ ၏ သာသနာေတာ္မွ သည္ ေဂါတမဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္သို႔တိုင္ေအာင္ ဗုဒၶႏၱရ အသေခ်ၤယ်ကပ္ တစ္ကပ္ပတ္လံုး ငရဲ၌ က်က္ခဲ့ရျပီးေနာက္ ျပိတၱာေလာက၌ ျပိတၱာျဖစ္ျပန္လတ္ေသာ္ ရဟန္းနွင့္တူညီေသာ ခႏၶာကိုယ္အတၱေဘာျဖင့္ သာလ်င္ ျပိတၱာျဖစ္လာ ရေပသည္။
တစ္ခ်ိန္ ရဟန္းဘ၀တြင္ ေနထိုင္ခဲ့စဥ္က မစင္ၾကယ္ေသာ သီလ၊ ယုတ္မာေသာ ကိ္ုယ္က်င့္တရား ရွိလ်က္ လူမ်ားအေပါင္း၏ သဒၶါတရားျဖင့္ လွဴဒါန္းအပ္ေသာ သကၤန္းကို ခြ်တ္မပစ္ဘဲ ဆက္လက္ သံုးေဆာင္ခဲ့၏။ သပိတ္ စသည္ကိုလည္း အလားတူပင္သံုးေဆာင္ခဲ့၏၊ ထိုမေကာင္းမႈ၏ အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ျပိတၱာဘ၀သို႔ေရာက္ သည့္အခါ၌လည္း အလွ်ံေျပာင္ေျပာင္မီးတဟုန္းဟုန္း ေတာက္ေလာင္ေနေသာ သကၤန္း သပိတ္ ပရိကၡရာတို႔ကို ခြ်တ္ပစ္လို႔မရနိုင္ ျဖစ္ေန၏။ စြန္႔ပစ္လို႔ မရနုိင္ ျဖစ္ေန၏။ အကုသိုလ္မ်ားသည္ အက်ိဳးေပးလာပါက အလြန္ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ေကာင္း လွေပသည္။ အကုသိုလ္ ကံ၏ အရွိန္အ၀ါ မကုန္သ၍ ခံေနရဦးမည္ သာ ျဖစ္ေပသည္။
အလားတူ ၀တၳဳမ်ားသည္ ပါရာဇိကပါဠိေတာ္ စတုတတၳပါရာဇိက၌လည္း လာရွိေပသည္။ သံသရာခရီး ဆက္ရန္ ရွိေနေသးသည့္ စာေရးသူတို႔အဖို႔ သတိတရား ၾကီးစြာထားလ်က္ ေရွာင္ရွားသင့္ေသာ အကုသိုလ္ဒုစရိုက္မ်ား လည္း ျဖစ္ပါသည္။ မစင္္ၾကယ္ေသာ သီလျဖင့္ ရွင္ဘ၀ ရဟန္းဘ၀တြင္ မေနထိုင္မိဖို႔ရန္ ဆင္ျခင္ နွလံုးသြင္း ရမည့္ ၀တၳဳဇာတ္လမ္းလည္း ျဖစ္ ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ လုပ္သင့္ေသာ ေစာင့္စည္းသင့္ေသာ သီလ သမာဓိ ပညာ ေတြကို မေစာင့္စည္းပဲ ေနထိုင္ခဲ့ရင္ေတာ့ ဒီလိုဘ၀နဲ႔ဘဲ ေသေက် ပ်က္စီးျပီးတဲ့ေနာက္ မွာေတာ့................
စာေလးကိုဖတ္ျပီး တစ္ခုခု ရရွိနိင္ၾကပါေစ..........
No comments:
Post a Comment