ျမန္ျမန္ေသရုံျဖင့္ ဆင္းရဲမွလြတ္မည္မဟုတ္ပါ
💀💀💀💀💀💀💀💀💀💀💀💀💀
လူတခ်ဳိ႕သည္ ကိုယ္တိုင္ျဖစ္ေစ၊ သူတစ္ပါးျဖစ္ေစ
နာမက်န္းျဖစ္ေသာအခါ ေ၀ဒနာအျပင္းအထန္
အသည္းအသန္ခံစားေနရေသာအခါ အခက္အခဲ
မ်ားႏွင့္ရင္ဆိုင္ေနရေသာအခါ သတ္ေသရန္၊
သတ္ေသေစရန္၊ အျမန္ဆံုးေသေစရန္ တိုက္တြန္း
ျခင္း၊ အားေပးျခင္း၊ ကူညီျခင္း၊ ေသေဆးေပးျခင္း
ျပဳလုပ္တတ္ၾက၏။
ထိုအျပဳအမႈသည္ မွန္ေသာအျပဳအမူေလာ၊
ေကာင္းေသာအျပဳအမူေလာ ဆန္းစစ္ၾကည့္ရႈ႕
သင့္၏။
ကၽြနု္ပ္တို႔သည္ ျမန္ျမန္ေသရုံမွ်ျဖင့္ ဆင္းရဲမွ
လြတ္လိမ့္မည္ဟု စြဲမွတ္ခံယူထားၾက၏။
ထို႔ေၾကာင့္လည္း မိမိကိုယ္တိုင္ျဖစ္လွ်င္သတ္
ေသၾက၏။ ျမန္ျမန္ေသေစရန္ ေသေဆး
ေတာင္းတတ္၏။ အျခားသူမ်ားအတြက္ဆို
လွ်င္ အသက္ရွင္ေနသည္ထက္ ျမန္ျမန္
ေသျခင္းက ေကာင္းေၾကာင္း ေသျခင္း၏
ဂုဏ္ေက်းဇူးကို ခ်ီးမႊန္းေျပာၾကားတတ္၏။
အျပင္းအထန္ေ၀ဒနာခံစားေနရသည္ကို
သနားၾက၏။ ခံစားေနရတာထက္ ေသတာ
ကပဲ ေကာင္းပါသည္ဟု သေဘာထား
ခံယူတတ္ၾက၏။
ထိုအျပဳအမူမ်ားသည္ ေမတၱာႏွင့္ယွဥ္ေသာ
အျပဳအမူေလာ၊ ကရုဏာႏွင့္ယွဥ္ေသာ
အျပဳအမူေလာ၊ မုဒိတာႏွင့္ယွဥ္ေသာ
အျပဳအမူေလာ၊ သူတစ္ပါးအားသတ္ျခင္း
ပါဏာတိပါတကံထိုက္သည္ မည္သေလာ၊
ဆန္းစစ္ၾကဖို႔ေကာင္းပါ၏။ အမွန္ျမင္၀ါဒ
လား။ အေကာင္းျမင္၀ါဒလား ဆန္းစစ္သင့္
၏။
သာဓကထင္ရွားျပလိုပါ၏။ ေပတ၀တၳဳ
တစ္ပုဒ္ျဖစ္ေသာ အမၺသကၠရ၀တၳဳျဖစ္ပါ
၏။
ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္
အခါက ေ၀သာလီၿမိဳ႕၌ ကုန္သည္တစ္
ေယာက္ရွိ၏။ ထိုကုန္သည္သည္ သူ႔ဆိုင္
ေရွ႕၌ ရြံ႕ဗြက္ထၿပီး လမ္းပ်က္ေနရာ
ႏြားေခါင္းရိုးတစ္ခုကို ခ်ခင္း၍နင္းစရာ
ျဖစ္ေစ၏။
တစ္ေန႔တြင္ကုန္သည္သည္ သူ႔တူက
ခိုးယူလာေသာ ပစၥည္းကိုလက္ခံထားမိ၍
ရာဇ၀တ္သင့္ကာ ေသဒဏ္အျပစ္ေပးခံရ
၏။ ကုန္သည္သည္ ေသၿပီးေနာက္ ဘုမၼစိုး
ေခၚ ေျမႀကီးနတ္ျဖစ္ရ၏။ ျမင္းျဖဴရွင္နတ္
ဟုလည္း ေခၚၾက၏။
ထိုသို႔ျမင္းျဖဴရွင္နတ္ျဖစ္ရျခင္းမွာ ရြ႔႕ံဗြက္
ထ၍ ပ်က္ေနေသာလမ္းတြင္ႏြားေခါင္းရိုး
ခင္းထားေပးေသာ ကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ျဖစ္
၏။ သို႔ရာတြင္ျမင္းျဖဴရွင္နတ္မွာ အ၀တ္
အစားမရွိဘဲ ကိုယ္တံုးလံုးျဖစ္ေန၏။
ကာလ၀တက္ေနာက္ပိုးတက္ဟူေသာ
အျဖစ္ေၾကာင့္ အ၀တ္အစားဗလာက်င္းရ
ျခင္းျဖစ္၏။
ကုန္သည္ဘ၀လူျဖစ္စဥ္က သူငယ္ခ်င္း
ကုန္သည္တစ္ေယာက္ေရခ်ဳိးေနစဥ္
ေနာက္ေျပာင္က်ီစယ္ေသာအားျဖင့္
သူငယ္ခ်င္း၏အ၀တ္အစားမ်ားကို
၀ွက္ထားခဲ့ဖူး၏။ ထိုအကုသိုလ္မေကာင္းမႈ
ေၾကာင့္ ျမင္းျဖဴရွင္နတ္ျဖစ္ေသာအခါ
အ၀တ္အစားမရွိဘဲ ဗလာက်င္းလ်က္
ကိုယ္တံုးလံုးျဖစ္ရျခင္းပင္။ ၀ဋ္လည္တတ္
ပံု၊ ၀ဋ္လိုက္တတ္ပံုကို သတိတရားရေစလို
၏။ သတိျပဳမိေစလိုပါ၏။
ျမင္းျဖဴရွင္နတ္ဗလာက်င္းေနခိုက္တူေတာ္
ေမာင္မွာလည္း ခိုးမႈေၾကာင့္ တံက်င္လွ်ဳိ
ခံေနရ၏။ သို႔ေသာ္ မေသေသးပါ။
ျမင္းျဖဴရွင္နတ္သည္ ညဥ့္သန္းေခါင္ယံ
တြင္ တူေတာင္ေမာင္ထံ သြား၍
စိတ္မေလ်ာ့နဲ႔၊ အားတင္းထား၊ အသက္ရွင္
ေနတာက ေသတာထက္ေကာင္းတယ္
ဟု အားေပးစကားေျပာၾကား၏။
ျမင္းျဖဴရွင္နတ္သည္ အကယ္၍ယခုအခ်ိန္
တြင္ တူေတာ္ေမာင္ေသခဲ့ေသာ္ငရဲသို႔မုခ်
က်ေရာက္မည္ကို သိျမင္ေသာေၾကာင့္
စိတ္ဓါတ္ျမင့္တက္ေစရန္ အားေပးစကား
ေျပာၾကားရျခင္းပါ။
တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ ျမင္းျဖဴရွင္နတ္သည္
လိစၧ၀ီမင္းအမၺသကၠာရႏွင့္လည္းေတြ႔ေလ
၏။
အမၺသကၠရမင္းသည္ ကံကံ၏အက်ဳိးကို
မယံုၾကည္ပါ။ ေနာက္ဘ၀ရွိေၾကာင္းမယံု
ၾကည္ပါ။ မိစၧာဒိ႒ိမင္းတစ္ပါးျဖစ္သည္။
ျမင္းျဖဴရွင္နတ္က
အကၽြႏု္ပ္မွာ အ၀တ္အစားမရွိပါ။ အရွင္ကပၸိတက
မေထရ္အား အ၀တ္အထည္မ်ားေပးလွဴၿပီး
ကၽြႏ္ုပ္အားအမွ်ေပးေ၀ပါ။ ေမတၱာရပ္ခံေတာင္း
ပန္ပါ၏။ အမၺသကၠရမင္းလည္း ေကာင္းပါၿပီဟု
၀န္ခံ၍ အရွင္ကပၸိတကမေထရ္အား အ၀တ္
အထည္မ်ားအားေပးလွဴေလ၏။ ထို႔ေနာက္အမွ်
ေပးေ၀ေလ၏။
ျမင္းျဖဴရွင္နတ္သည္ အမၺသကၠရမင္း၏အမွ်ေ၀
ျခင္းကိုခံယူရရွိ၏။ ခ်က္ခ်င္းပင္ အ၀တ္အစား
မ်ားကိုယ္ေပၚသို႔ ေရာက္ရွိရရွိ၏။ ခ်မ္းသာစြာ
ေနရ၏။ ထိုအျဖစ္ကို အမၺသကၠရမင္းလည္း
ျမင္လုိက္ရ၏။ ကိုယ္ေတြ႕မ်က္ျမင္ႀကံဳလိုက္
ရေသာေၾကာင့္ ဒါန၏အက်ဳိးေပးကိုလက္ငင္း
ဒိ႒ ျမင္ေတြ႕လုိက္ရေခ်ၿပီ။ ကံကံ၏အက်ဳိးကို
လည္း ယံုၾကည္သြားေလ၏။ အမၺသကၠရမင္း
သည္ အရွင္ကပၸိတကမေထရ္၏တရားေတာ္
အဆံုးတြင္ ေသာတာပန္တည္ေလ၏။ ငရဲ
တိရစၧာန္၊ ၿပိတၱာ၊ အသုရကာယ္ဟူေသာ
အပါယ္တံခါးပိတ္ေလၿပီ။ အပါယ္ေလးဘံုဟူ
ေသာ ဒုဂၢတိဘံုမ်ားသို႔ လားေရာက္စရာမရွိ
ေတာ့ေခ်။
အမၺသကၠရမင္းသည္ တံက်င္လွ်ဳိထားေသာ
သူခိုးလူငယ္အားလည္းလႊတ္ေပး၏။ ေဆး၀ါး
ကုသေပး၏။ ျမင္းျဖဴရွင္နတ္၏တူေတာ္ေမာင္
သည္ က်န္းမာလာၿပီးေနာက္ အရွင္ကပၸိတက
မေထရ္ထံသို႔ ရဟန္းျပဳ၏။ ခႏၶာ၏ျဖစ္ပ်က္
၀ိပႆနာတရားကို အားထုတ္ရာမၾကာမီ
ရဟႏၱာျဖစ္ေတာ္မူ၏။
အထက္ပါသာဓကတြင္ ျမင္းျဖဴရွင္နတ္၏တူ
ေတာ္ေမာင္သည္ တံက်င္လွ်ဳိထားခုိက္ေသလြန္
ေသာ္ ငရဲသို႔မုခ်က်ေရာက္မည္ျဖစ္၏။ သို႔တေစ
အသက္မေသဘဲ အသက္ရွည္ျခင္းေၾကာင့္
ရဟန္းျပဳခြင့္ တရားအားထုတ္ခြင့္ရခဲ့၏။
ထို႔ေၾကာင့္လည္း မအိုရာ၊ မနာရာ၊ မေသရာ
ျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္သည့္
ရဟႏၱာပုဂၢဳိလ္ျမတ္အျဖစ္ ျဖစ္ခြင့္ရခဲ့၏။
ဒုတိယသာဓကကို ၾကည့္ပါဦး
ျမတ္စြာဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္အခါက
ျဖစ္၏။ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ျပင္းထန္ေသာ
ေ၀ဒနာခံစားေနရ၏။ အျခားေသာရဟန္း
မ်ားသည္ ထိုရဟန္းကိုၾကည့္ၿပီးသနားၾက
၏။ ေ၀ဒနာခံစားေနရသည္ကို မၾကည့္ရက္
ဘဲရွိ၏။ ထို႔ေၾကာင့္အသက္ရွင္ေနရသည္
ထက္ ေသျခင္းက ေကာင္းေၾကာင္းေသျခင္း
၏ အက်ဳိးေက်းဇူးကို ခ်ီးမႊန္းေျပာဆိုၾကကုန္
၏။ ထိုရဟန္းသည္ ေသျခင္း၏အက်ဳိးေက်းဇူး
ကိုႏွလံုးသြင္းလ်က္ ျမန္ျမန္ေသေစရန္အစာ
မစားဘဲေန၏။ မၾကာမီပ်ံလြန္ေတာ္မူ၏။
ထိုအျဖစ္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဗုဒၶျမတ္စြာကေသျခင္း
၏အက်ဳိးေက်းဇူးကို ေျပာၾကားခဲ့ေသာ္ ရဟန္း
ေတာ္မ်ားအား ေသေအာင္တိုက္တြန္းရာ
ေရာက္ေသာေၾကာင့္ ပါရာဇိကအာပတ္သင့္
သည္ဟု အဆံုးအျဖတ္ေပးေတာ္မူခဲ့၏။
ယခုေခတ္တြင္ ေရာဂါအသည္းအသန္ခံစား
ေနရၿပီး အသက္ရွင္ရန္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္လံုး၀
မရွိေသာ လူနာမ်ားသည္ ဆရာ၀န္မ်ားအား
ေသေဆးေပးရန္ ေတာင္းခံၾက၏။ တခ်ဳိ႕
ဆရာ၀န္မ်ားက ေသေဆးေပးသင့္သည္ဟု
ခံယူၾက၏။ တခ်ဳိ႕ဆရာ၀န္မ်ားကားလံုး၀
လက္မခံၾကေခ်။ တရားသူႀကီးႏွင့္ ဥပေဒ
ပညာရွင္မ်ားကလည္း မုခ်ေသမည့္လူနာ
အား အျမန္ဆံုးေသဖို႔ ကူညီျခင္းကိုလက္သင့္
မခံၾကေခ်။ သနားသျဖင့္ထုိသုိ႔ကူညီျခင္းသည္
အျပစ္မရွိဟုဆိုၾကသူမ်ားလည္းရွိ၏။ အျပစ္
ရွိသည္ဟု အခိုင္အမာဆိုၾကသူမ်ားလည္း
ရွိ၏။ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္လြန္ဆြဲလ်က္ ရွိၾက၏။
သတိပညာျဖင့္ ဆင္ျခင္ၾကည့္ေစခ်င္၏။
ေသေစလိုေသာ စိတ္မွာေဒါသႏွင့္ယွဥ္ပါ၏။
သနားေသာစိတ္မွာ ကရုဏာႏွင့္ယွဥ္ပါ၏။
သို႔တေစ အက်ဳိးရလဒ္မွာ ေသျခင္းျဖစ္ေန၏။
ေသေစရန္ ကိုယ္တိုင္ျပဳျခင္း၊ တိုက္တြန္းျခင္း၊
ခ်ီးမႊန္းျခင္း၊ သေဘာတူျခင္းျဖစ္ရာပါဏာတိ
ပါတကံ ထိုက္ပါ၏။ စဥ္းစားၾကပါကုန္။
ထို႔ေၾကာင့္ေ၀ဒနာခံစားရသည္ကိုမၾကည့္ရက္
၍ သနား၍ေသေစရန္ ကိုယ္တိုင္ျပဳလုပ္ျခင္း၊
တိုက္တြန္းျခင္း၊ ခ်ီးမႊန္းျခင္း၊ သေဘာတူျခင္း
သည္ ကရုဏာအစစ္ေလာ၊ ေမတၱာအစစ္
ေလာ၊ မုဒိတာအစစ္ေလာ။
စင္စစ္ေဒါသႏွင့္ယွဥ္ေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္
သာျဖစ္ပါ၏။ ပါဏာတိပါတကံ ထုိက္ပါ၏။
သတ္မႈေျမာက္ပါ၏။
သတၱ၀ါတို႔ေသရာတြင္ သက္တမ္းကုန္၍
ေသျခင္း၊ ကံအစြမ္းကုန္၍ေသျခင္း၊ သက္တမ္း
ႏွင့္ကံကုန္၍ေသျခင္း၊ ကံကသတ္ျဖတ္၍ ရုတ္
တရက္ေသျခင္း ဟူ၍ ေလးမ်ဳိးရွိရာ မီးစာကုန္
ဆီခန္းျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ေသျခင္းမဟုတ္ဘဲ
ပေယာဂတစ္ခုခုေၾကာင့္ ေသခ်ိန္မက်ေရာက္ဘဲ
ေသျခင္းသည္ မွန္ေသာ ေသျခင္းမဟုတ္ပါ။
ေကာင္းေသာ ေသျခင္းမဟုတ္ပါ။
ထို႔ေၾကာင့္ ေသျခင္းကို ခ်ီးမႊန္းေျပာဆိုျခင္း၊ ေသ
ေဆးေပးျခင္း၊ သတ္ေပးျခင္းစသည့္ လုပ္ရန္မ်ား
သည္ အျပစ္ရွိမရွိ၊ ေကာင္းမေကာင္း ဆင္ျခင္
ၾကည့္ၾကပါေလ။ ေသျခင္းကို အနိစၥလကၡဏာ
ျဖင့္ဆင္ျခင္ႏွလံုးသြင္းႏွင့္ အႏွစ္သာရမတူပါ။
အလြန္ကြဲျပားျခားနား၏။
အထူးသျဖင့္ မိခင္ဖခင္မ်ား ေရာဂါေ၀ဒနာ
ျပင္းထန္စြာ ခံစားရ၍ သနားေသာအားျဖင့္
ျမန္ျမန္ေသလွ်င္ ဆင္းရဲမွလြတ္လိမ့္မည္
အထင္ျဖင့္ ေသေဆးေပးခဲ့ေသာ္ ပါဏာတိ
ပါတကံ ထိုက္ရုံမွ်မက မိဘကိုသတ္သည့္
ပဥၥာနႏၱရိယကံႀကီးပါ ထိုက္ေၾကာင္းသတိ
ျပဳမိၾကေစလိုပါသည္။ အထူးသတိထားလုိက္
ပါ၏။
စင္စစ္ျမန္ျမန္ေသရုံျဖင့္ ဆင္းရဲမွလြတ္လိမ့္
မည္ဟူေသာ အယူအဆမွာ မမွန္ပါ။
မေကာင္းပါ။ ရင္မွာသိမ္းပိုက္ထားဖို႔မသင့္ပါ။
လူသည္အခ်ိန္မေရြးေသႏုိင္သည္ဟူ၍ ႏွလံုး
သြင္းထားအပ္သည္မွန္ေသာ္လည္း၊ ျမန္ျမန္
ေသရုံျဖင့္ ဆင္းရဲမွလြတ္လိမ့္မည္မဟုတ္
ေၾကာင္းကိုလည္း ႏွလံုးသြင္းထားၾကေစလို
၏။ ျမန္ျမန္ေသရုံျဖင့္ဆင္းရဲမွ လြတ္လိမ့္
မည္မဟုတ္ပါ။ ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ကင္းရာ
သည္နိဗၺာန္မွလြဲ၍ အျခားမရွိပါ။ နိဗၺာန္ေရာက္
မွ ၀ဋ္ဆင္းရဲဒုကၡမုခ်လြတ္ေျမာက္မည္ကို
သိေစခ်င္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ
လြတ္ရာ သတိပ႒ာန္၀ိပႆနာတရားကို
အားထုတ္ႀကိဳးစားၾကရန္ သံုးေလာကထြတ္
ထား ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့
ျခင္းပါတည္း။
သန္းၿငိမ္းေအး
အပၸမာဒ ဓမၼရသမဂၢဇင္း
၂၀၀၅ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလ။
No comments:
Post a Comment