Search This Blog

ကမၼဝါဒီ

ကမၼဝါဒီ

Saturday, June 4, 2016

နိဗ​ၺာန္​​ေရာက္​ခ်င္​ရင္​ သံ​ေယာဇဥ္​ကိုစြန္​႔

နိဗၺာန္ေရာက္ခ်င္ရင္ သံေယာဇဥ္ကိုစြန္႔
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

လူသည္ သံေယာဇဥ္ကို မစြန္႔ သမွ် နတ္ျပည္သို႔ေရာက္ႏိုင္ေသာ္ လည္း နိဗၺာန္သို႔မေရာက္ႏိုင္ပါ။
သံေယာဇဥ္ကိုစြန္႔မွသာ နိဗၺာန္ သို႔ေရာက္ႏိုင္ပါသည္။
သံေယာဇဥ္တရားမ်ားသည္ နာမ္တရားမ်ား ျဖစ္၍ ဟဒယဝတၳဳ ႏွလံုးသားတြင္ ေနရာယူ၍ျဖစ္ၾကပါ သည္။ ကမၼ႒ာန္းအာ႐ံု တစ္ခုခုကို သတိ ဝီရိယ ဥာဏ္ပညာျဖင့္ စူးစူး စိုက္စိုက္ ႐ႈမွတ္ၾကည့္ပါ။ ထိုသတိ ဝီရိယ ဥာဏ္ပညာတရားမ်ားသည္ လည္း နာမ္တရားမ်ားျဖစ္၍ ဟဒယ ဝတၳဳႏွလံုးသား၌ ေနရာယူ၍ ျဖစ္ၾကပါသည္။
နာမ္တရားမ်ား၏သေဘာမွာ တစ္ၿပိဳင္နက္ ႏွစ္မ်ိဳး မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ တစ္ခုျဖစ္လွ်င္ တစ္ခုခ်ဳပ္ေနပါ၏။ တစ္ခုခ်ဳပ္မွသာ တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။သတိ ဝီရိယ ဥာဏ္ပညာ(မဂၢင္) တရားမ်ား ဟဒယႏွလံုးသားတြင္ ေနရာယူခိုက္ လူ႕ခႏၶာတြင္သံေယာဇဥ္ တရားမ်ား စြန္႔ေနပါသည္။ ထိုအခ်ိန္ သည္ တဒဂၤအားျဖင့္ နိဗၺာန္ ေရာက္ေနျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။

ကုမာရကႆပမယ္ေတာ္
ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕၌ သူေဌးသမီး တစ္ဦးရွိ၏။ အရြယ္ေရာက္ေသာ အခါ အိမ္ေထာင္သားေမြးမျပဳလုပ္ လိုေခ်။သာသနာ့ေဘာင္ဝင္ေရာက္ ၿပီး ရဟန္းမအျဖစ္ ျပဳလိုစိတ္ရွိ၏။ မိဘမ်ားထံ ခြင့္ပန္ေသာ္လည္း ခြင့္ မျပဳေခ်။မိဘမ်ားကအရြယ္မေႏွာင္း ခင္ အိမ္ေထာင္ခ်ေပးလိုက္ေလ၏။
ထိုသူေဌးသမီးသည္ အိမ္ ေထာင္ရက္သားက်သြားေသာ္လည္း ရဟန္းမ ျဖစ္လိုစိတ္ ရွိေနသူျဖစ္ေန ေလသည္။ ထိုသို႔အိမ္ေထာင္က် ၿပီးမွ အခြင့္သာေသာတစ္ေန႔တြင္ လင္ ေယာက်ာ္းထံ ခြင့္ပန္ေသာအခါ ခြင့္ျပဳခ်က္ရေလေတာ့၏။
သို႔ျဖင့္ ေဒဝဒတ္ဂိုဏ္းအဖြဲ႕ အစည္း၌ရဟန္းမအျဖစ္ျပဳေလ၏။ လူ႕ဘဝတြင္ ကိုယ္ဝန္ ရွိခဲ့ျခင္းကို မသိခဲ့ရွာေသာ ထိုရဟန္းမသည္ ရဟန္းမအျဖစ္သို႔ေရာက္ၿပီး မၾကာမီ မွာပင္ ကိုယ္ဝန္ေပၚလာေတာ့၏။ေဒဝဒတ္က မစူးစမ္းမဆင္ျခင္ဘဲ လူဝတ္လဲရမည္ဆိုသျဖင့္ ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ထံသို႔ ေရာက္ရွိသြားေလ သည္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ရဟန္းမ၏ကိုယ္ဝန္မွာ လူ႔ဘဝက ပါလာေသာကိုယ္ဝန္ျဖစ္သည္ကို သိေတာ္မူေသာ္လည္း အမ်ားသူငါ လက္ခံယံုၾကည္ေစရန္ ေကာသလ မင္းႀကီးႏွင့္တကြ အနာထပိဏ္ သူေဌး၊ ဝိသာခါေက်ာင္းအမ စသည့္ ထင္ရွားေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ေခၚယူ စည္းေဝးစံုစမ္းေစ၍ ဝိနည္းဥပေဒ၌ ဧတဒဂ္ရသူ အရွင္ဥပါလိကို ဆံုးျဖတ္ေစ၏။ လူ႕ဘဝက ပါလာ ေသာ ကိုယ္ဝန္ျဖစ္၍ ရဟန္းမ ဘဝျဖင့္ပင္ ကေလးေမြးေစ၏။ ထိုရဟန္းမက ေမြးသည့္ကေလးမွာ သားေယာက်ာ္းေလးျဖစ္၏။
ထိုကေလးကို ေကာသလ မင္းႀကီးကေမြးစား၍ နန္းေတာ္တြင္း ၌ ႀကီးျပင္းေစ၏။ အမည္မွာကုမာရ ကႆပဟု အမည္တြင္၏။ ထို သူငယ္ ခုနစ္ႏွစ္သားအရြယ္၌ သာသနာ့ေဘာင္ ဝင္ေရာက္၍ ရွင္သာမေဏျပဳ၏။ တစ္ေန႔တြင္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းအေနာက္ဘက္၌ ရွိေသာ အႏၶဝန္ေတာအုပ္အတြင္း တရားအားထုတ္ေနစဥ္ ကႆပ ဘုရားရွင္လက္ထက္က တရား အားထုတ္ဖက္ျဖစ္၍ သုဒၶါဝါသဘံု၌ ျဖစ္ေနသူ အနာဂါမ္အရိယာ ျဗဟၼာ ႀကီးလာေရာက္ေျပာျပေသာေတာင္ပို႔ ဥပမာ၊ ဝမၼိကသုတ္ေဒသနာ (ျဗဟၼာေျပာေသာ ပံုျပင္) ျဖင့္ ကုမာရ ကႆပသည္ ရဟႏၱာအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိေလ၏။
ထိုသို႔ရဟႏၱာျဖစ္သည့္အခ်ိန္ တြင္ အရွင္ကုမာရကႆပသည္ အသက္ (၁၂)ႏွစ္အရြယ္ ရွိေနၿပီ ျဖစ္၍ အရွင္ကုမာရကႆပသည္ ရဟႏၱာျဖစ္သြားေသာ္လည္း မယ္ေတာ္ႀကီး (ရဟန္းမ)သည္ ကုမာရကႆပကို ေမြးဖြားၿပီးခ်ိန္မွ စ၍ ခြဲခြာေနရသည့္ (၁၂)ႏွစ္လံုးလံုး သားစိတ္ သားသံေယာဇဥ္ကို မစြန္႔ ႏိုင္သျဖင့္ တရားအလုပ္ကို မလုပ္ ႏိုင္။ တမိႈင္မိႈင္တေတြေတြႏွင့္ ေန႔ေန႔ ညညပင္ မ်က္ရည္ႏွင့္မ်က္ခြက္ ျဖစ္ေနရေလ၏။
တစ္ေန႔တြင္ ဆြမ္းခံျြကလာ ေသာ အရွင္ကုမာရကႆပကို အေဝးမွ လွမ္းျမင္လိုက္ရသျဖင့္ မယ္ေတာ္ႀကီး(ရဟန္းမ)သည္အေျပး အလႊားလိုက္၏။ ခလုတ္တိုက္မိၿပီး ဟပ္ထိုးလဲက်သြား၏။ ကပ်ာကယာ ျပန္ထၿပီး ဖုန္ခါ ေခြ်းသံရႊဲရႊဲျဖင့္ အေျပးအလႊားလိုက္ျပန္၏။
ထိုသို႔ျဖစ္ေနသည္ကို အရွင္ ကုမာရကႆပ သိေတာ္မူ၏။ မယ္ေတာ္ႀကီးကိုၾကည္ၾကည္သာသာ ဆက္ဆံလိုက္လွ်င္ သားသံေယာဇဥ္ ကို စြန္႕မည္မဟုတ္။ မည္သို႔မွ် နိဗၺာန္ မေရာက္ႏိုင္။မာမာထန္ထန္ ဆက္ဆံ မွသာလွ်င္ သားသံေယာဇဥ္ကိုစြန္႔ၿပီး နိဗၺာန္ေရာက္ႏိုင္မည္ကို သိေတာ္ မူေသာေၾကာင့္ အနီးသို႔ ေရာက္လာ ေသာမယ္ေတာ္ႀကီးကို-
"ခင္ဗ်ားႀကီး ပ်ာယိပ်ာယာနဲ႔ ဘာျဖစ္ေနတာလဲ၊ ခင္ဗ်ားႀကီးပဲ နိဗၺာန္လိုခ်င္တယ္ဆိုၿပီး သာသနာ့ ေဘာင္ဝင္လို႔ ရဟန္းမ ဝတ္ၿပီးေတာ့ မွ ဒီသံေယာဇဥ္ေလးကို မျဖတ္ႏိုင္ဘူးလား"ဟု ခပ္မာမာေျပာလိုက္၏။
သားျဖစ္သူက သူထင္သလို ၾကည္ၾကည္သာသာမဟုတ္၊ မာမာ ထန္ထန္ေျပာဆိုခံရေသာမယ္ေတာ္ ႀကီးသည္ ခ်စ္စိတ္ကို နာစိတ္ႏွင့္ ေဖ်ာက္သလို အရွင္ကုမာရကႆပ အေပၚ ခ်စ္စိတ္သံေယာဇဥ္ေတြ ေပ်ာက္ကုန္ေတာ့၏။
"ငါ့သား၊ မင္းက မာလွခ်ည္ လား၊ ငါ့မွာေတာ့ (၁၂)ႏွစ္လံုးလံုး မင္းစိတ္မင္းသံေယာဇဥ္နဲ႔ တရား အလုပ္မလုပ္ႏိုင္၊တမိႈင္မိႈင္တေတြေတြ ျဖစ္ၿပီး ေန႔စဥ္မ်က္ရည္နဲ႔မ်က္ခြက္ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။ မင္းက အေမဆိုတဲ့ မိခင္တစ္ေယာက္ကို ဂါရေဝါစ တရားမထားဘဲ ၾကည္ၾကည္သာသာ မေျပာဆိုဘူး၊ မာမာထန္ထန္ ေျပာ ရက္တယ္။ ဒီေန႔ကစၿပီး မင္းလို သားတစ္ေယာက္အတြက္နဲ႔ အေမ့ မ်က္ရည္ ဘယ္ေတာ့မွအက်မခံ ေတာ့ဘူး"
ထိုသို႔ေျပာဆိုလ်က္ မယ္ေတာ္ႀကီးသည္ ေက်ာင္းသို႔ျပန္လာၿပီး ကမၼ႒ာန္းေဆာင္အတြင္းသို႔ ဝင္၍ သတိ ဝီရိယ ဥာဏ္ပညာျဖင့္ ခႏၶာ အရွိႏွင့္ ဥာဏ္အသိကိုက္ညီေစရန္ ႐ႈမွတ္လိုက္သည့္အတြက္ ထိုေန႔မွာ ပင္ အရဟတၲဖိုလ္ေပါက္ နိဗၺာန္သို႔ ဆိုက္ေရာက္ေတာ့၏။
မိမိတို႔ကို (၃၁)ဘံုဘဝသံသရာမွ လြတ္ထြက္မသြားေအာင္ ခ်ည္ေႏွာင္ တတ္သည့္ သံေယာဇဥ္ႀကိဳးမ်ားကို ျဖတ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ ၾကေစလိုပါသည္။

ျဗဟၼာေျပာေသာပံုျပင္(ဝမိၼကသုတ္)
သာဝတၳိၿမိဳ႕ ေဇတဝန္ေက်ာင္း အေနာက္ဘက္ရွိ အႏၶဝန္ေတာအုပ္ ၌ အရွင္ကုမာရကႆပ တရား အားထုတ္ေနစဥ္ သုဒၶါဝါသဘံု၌ျဖစ္ ေနသူ အနာဂါမ္အရိယာျဗဟၼာႀကီး လာေရာက္ေျပာျပေသာ ေတာင္ပို႔ ဥပမာျပ ဝမိၼကသုတ္ေဒသနာ(ျဗဟၼာ ေျပာေသာပံုျပင္)ျဖစ္သည္။

အတိတ္ဇာတ္လမ္း
ကႆပဘုရားရွင္ သာသနာ ေတာ္ေနာက္ပိုင္းကာလ၌ ရဟန္း ေတာ္ (၅) ပါးတို႔သည္ ေတာင္ထိပ္ တစ္ခုေပၚသို႔ ေလွကားေထာင္၍ တက္ခဲ့ၾက၏။ေတာင္ထိပ္သို႔ေရာက္ ၿပီးေသာအခါ ေလွကားကို ျဖဳတ္ခ် လိုက္ၿပီး ကိုယ္ႏွင့္ အသက္ကိုပင္ မငဲ့ကြက္ဘဲ တရား အားထုတ္ၾက၏။ သံုးရက္ေျမာက္ေန႔တြင္ အႀကီး ဆံုးမေထရ္သည္ ရဟႏၱာ ျဖစ္၍ ဈာန္အဘိညာဥ္ျဖင့္ ေျမာက္ကြ်န္း သို႔ဆြမ္းခံျြကေတာ္မူၿပီး က်န္ ရဟန္း ေတာ္ (၄) ပါးအား ဆြမ္းအလုပ္ အေကြ်းျပဳေတာ္မူ၏။ သို႔ေသာ္ ထို ရဟန္းေတာ္ (၄)ပါးတို႔က ကိုယ့္ အစြမ္းအစျဖင့္ ဈာန္ျြကၿပီးမွ ဆြမ္း ဘုဥ္းေပးမည္၊သူတစ္ပါးခံေကြ်းေသာ ဆြမ္းကို မဘုဥ္းေပးလိုဟု ျငင္းပယ္ ၾကေလ၏။
ထိုသို႔ တရားအားထုတ္ရင္း (၄)ရက္ေျမာက္ေန႔တြင္ ဒုတိယ အႀကီးဆံုး မေထရ္မွာလည္း အနာဂါမ္ျဖစ္၍ ဈာန္အဘိညာဥ္ျဖင့္ ေျမာက္ကြ်န္းသို႔ ဆြမ္းခံၾကြေတာ္မူၿပီး က်န္ ရဟန္းေတာ္(၃)ပါးအား ဆြမ္းအလုပ္အေကြ်းျပဳေတာ္မူ၏။ ထိုရဟန္းေတာ္(၃)ပါးတို႔က ကိုယ့္ အစြမ္းအစျဖင့္ဈာန္ၾကြၿပီးမွဆြမ္းခံ၍ ဘုဥ္းေပးမည္။ သူတစ္ပါးခံေကြ်း ေသာ ဆြမ္းကို မဘုဥ္းေပးလိုဟု ျငင္းပယ္ၾကေလ၏။
ထိုရဟန္းေတာ္ (၃) ပါးတို႔သည္ ထမင္းအသက္ (၇) ရက္ဆို႐ိုးစကား အတိုင္း (၇)ရက္ေျမာက္ ေန႔တြင္ တရားအားထုတ္ရင္း ပ်ံလြန္ေတာ္မူ ၾကေလ၏။ တရားအားထုတ္ရင္းမွ ပ်ံလြန္ေတာ္မူၾကသည့္အတြက္နတ္ဘံု ၌ ျဖစ္ၾကရေလသည္။
ရဟႏၱာျဖစ္ေသာ အႀကီးဆံုး မေထရ္သည္ အသက္အပိုင္းအျခား အတိုင္းေနၿပီးေနာက္ ခႏၶာခ်ဳပ္ၿငိမ္း လ်က္ ပရိနိဗၺာန္ စံဝင္ေတာ္မူသြား ေလသည္။ အနာဂါမ္ျဖစ္ေသာ ဒုတိယမေထရ္သည္လည္း အသက္ အပိုင္းအျခားအတိုင္းေနၿပီးေနာက္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူေသာအခါ သုဒၶါဝါသ ဘံု၌ အနာဂါမ္ျဗဟၼာျဖစ္ေလသည္။ ေတာင္ထိပ္ေပၚ၌ တရားအားထုတ္ ဖက္ျဖစ္ခဲ့ၾကေသာရဟန္းေတာ္(၃)ပါး တို႔အား ကူညီရန္အတြက္ အနာဂါမ္ ျဗဟၼာႀကီးသည္ အၿမဲမျပတ္ ၾကည့္႐ႈ ေနေလ့ရွိ၏။
ေဂါတမဘုရားရွင္လက္ထက္ သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ေတာင္ထိပ္ ေပၚ၌ တရားအားထုတ္ဖက္ ျဖစ္ခဲ့ ၾကေသာ ရဟန္းေတာ္ (၃)ပါးတို႔ သည္ -
၁။ တကၠသိုလ္ျပည္၌ ပကၠဳသာတိမင္း၊
၂။ ဗာဟိယတိုင္း၌ ဗာဟိယ
ဒါ႐ုစီရိယ၊
၃။ ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕၌ ကုမာရကႆပ ဟူ၍ျဖစ္လာၾကေလ၏။
တစ္ေန႔တြင္ အရွင္ကုမာရ ကႆပသည္ သာဝတၳိၿမိဳ႕ ေဇတဝန္ ေက်ာင္းအေနာက္ဘက္ရွိ အႏၶဝန္ ေတာအုပ္တစ္ေနရာ၌ တရား ထိုင္ေနစဥ္ ေတာင္ထိပ္ေပၚ၌တရား အားထုတ္ဖက္ျဖစ္ခဲ့ေသာ သုဒၶါဝါသ ဘံုမွ အနာဂါမ္ျဗဟၼာႀကီးလာေရာက္ ၍ ပံုျပင္ဆန္ဆန္တရားႏွင့္ဆက္စပ္ ေသာ ျပႆနာ(၁၅)ခ်က္ကို ေလွ်ာက္ထား ေျပာျပေလ၏။

ျပႆနာ (၁၅)ခ်က္ ဓမၼပံုျပင္
အရွင္ကုမာရကႆပဘုရား၊ ေရွးအခါက ထူးထူးဆန္းဆန္း ေတာင္ပို႔ႀကီးတစ္ခုရွိတယ္ ဘုရား။ အဲဒီ ေတာင္ပို႔ႀကီးဟာ ညအခါက် ရင္ အခိုးတလူလူထြက္ေနၿပီး ေန႔ အခါက်ရင္ မီးဟုန္းဟုန္းထေတာက္ ပါတယ္ ဘုရား။ အဲဒီေတာင္ပို႔ႀကီး ကို ျဗာဟၼဏဆရာႀကီးနဲ႔တပည့္မ်ား က ေတြ႕လို႔ ျဗာဟၼဏဆရာႀကီးက လိမၼာတဲ့ တပည့္တစ္ေယာက္ကို ေပါက္တူးနဲ႔အတူးခိုင္းပါတယ္ဘုရား၊ လိမၼာေသာတပည့္က ေပါက္တူးနဲ႔ ေတာင္ပို႔ႀကီးကို ႀကိဳးစားတူးလိုက္ တဲ့အခါ တံခါးက်ည္မင္းတံုးကိုေတြ႕ လို႔ ဘာဆက္လုပ္ရမလဲဆိုတာ ျဗာဟၼဏဆရာႀကီးကို ေမးပါတယ္ ဘုရား၊တံခါးက်ည္မင္းတံုးကိုဖယ္ရွား ၿပီး ဆက္လက္တူးဖို႔ ျဗာဟၼဏ ဆရာႀကီးက ခိုင္းပါတယ္။
လိမၼာေသာတပည့္က ဆက္ တူးတဲ့အခါ ဖားပြတစ္ေကာင္ကိုေတြ႕ ေတာ့ ဘာဆက္လုပ္ရမလဲဆိုတာ ျဗာဟၼဏဆရာႀကီးကို ေမးပါတယ္ ဘုရား၊ဖားပြကိုဖယ္ရွားၿပီးဆက္လက္ တူးဖို႔ ျဗာဟၼဏဆရာႀကီးက ခိုင္းပါ တယ္၊လိမၼာေသာတပည့္ကဆက္တူး တဲ့အခါ လမ္းႏွစ္ျဖာကို ေတြ႕ရတဲ့ အတြက္ ဘာဆက္လုပ္ရမလဲလို႔ ျဗာဟၼဏဆရာႀကီးကိုေမးပါတယ္။ လမ္းႏွစ္ျဖာကိုဖယ္ရွားၿပီးဆက္လက္ တူးဖို႔ ျဗာဟၼဏဆရာႀကီးက ခိုင္းပါ တယ္ဘုရား၊ လိမၼာေသာ တပည့္က ဆက္တူးေတာ့ ေရစစ္ကို ေတြ႕တာ ေၾကာင့္ ဘာဆက္လုပ္ရမလဲလို႔ ျဗာဟၼဏဆရာႀကီးကို ေမးပါတယ္ ဘုရား၊ ေရစစ္ကို ဖယ္ရွားၿပီး ဆက္လက္တူးဖို႔ ျဗာဟၼဏဆရာႀကီး က ခိုုင္းပါတယ္ဘုရား။
လိမၼာေသာတပည့္က ဆက္ တူးတဲ့အခါ လိပ္ကိုေတြ႕ရလို႔ ဘာ ဆက္လုပ္ရမလဲဆိုတာ ျဗာဟၼဏ ဆရာႀကီးကို ေမးပါတယ္ဘုရား၊ လိပ္ကိုဖယ္ရွားၿပီး ဆက္တူးဖို႔ ျဗာဟၼဏဆရာႀကီးက ခိုင္းပါတယ္။လိမၼာေသာတပည့္က ဆက္တူးေတာ့ စဥ္းတီတံုးနဲ႔ဓားကို ေတြ႕ရလို႔ ဘာ ဆက္လုပ္ရမလဲလို႔ ျဗာဟၼဏဆရာ ႀကီးကိုေမးပါတယ္ ဘုရား၊စဥ္းတီတံုး နဲ႔ ဓားကိုဖယ္ရွားၿပီး ဆက္လက္ တူးဖို႔ ျဗာဟၼဏဆရာႀကီးက ခိုင္းပါ တယ္ ဘုရား၊ လိမၼာေသာတပည့္က ဆက္တူးတဲ့အခါ အသားတံုးကို ေတြ႕လို႔ ဘာဆက္လုပ္ရမလဲဆိုတာ ျဗာဟၼဏဆရာႀကီးကို ေမးပါတယ္ ဘုရား၊ အသားတံုးကို ဖယ္ရွားၿပီး ဆက္လက္တူးဖို႔ ျဗာဟၼဏဆရာႀကီး က ခိုင္းပါတယ္ ဘုရား။
လိမၼာေသာတပည့္က ဆက္ တူးတဲ့အခါ လည္ေရးသံုးရစ္နဲ႔ ေျြမ နဂါးကိုေတြ႕လို႔ ဘာဆက္လုပ္ရ မလဲလို႔ ျဗာဟၼဏဆရာႀကီးကို ေမးပါတယ္ဘုရား၊လည္ေရးသံုးရစ္နဲ႔ ေျြမနဂါးကိုေတြ႕ရင္ တူးျခင္းကိစၥၿပီး ၿပီ၊ ရပ္လိုက္ေတာ့ ေျမြနဂါးကိုထိုင္ၿပီး ဦးခ်ကန္ေတာ့လို႔ ျဗာဟၼဏ ဆရာႀကီးက ေျပာပါတယ္ဘုရား။
အရွင္ကုမာရကႆပဘုရား၊ ဒီဓမၼပံုျပင္မွာပါတဲ့ ျပႆနာ (၁၅) ခ်က္ကို ဗုဒၶဘုရားရွင္အားေလွ်ာက္ ထားေမးျမန္းပါ ဘုရား၊ ဗုဒၶဘုရား ရွင္ေျဖၾကားေတာ္မူတဲ့အတိုင္း မွတ္ ထားၿပီး လိုက္နာက်င့္ႀကံပြားမ်ားပါ ဘုရား။ အရွင္ဘုရား လိုခ်င္ရခ်င္ ေနတဲ့ မဂ္ဥာဏ္ဖိုလ္ဥာဏ္မ်ား လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ ရပါလိမ့္မယ္ ဘုရားဟု ေလွ်ာက္ထားၿပီး ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့၏။
(မူလပဏၰာသပါဠိေတာ္၊
ဝမိၼကသုတ္)

ျပႆနာ (၁၅)ခ်က္အေျဖ
၁။ ေတာင္ပို႔ - ခႏၶာကိုယ္
၂။ ညမွာအခိုးထြက္ - အိပ္မေပ်ာ္ခင္ နဖူးေပၚလက္တင္စဥ္းစား
၃။ ေန႔မွာ မီးေတာက္ - ညက စဥ္းစားထားသည့္အတိုင္း ေန႔မွာ ေျပာဆိုျပဳလုပ္၊
၄။ ျဗာဟၼဏဆရာႀကီး - ျမတ္စြာ ဘုရား
၅။ လိမၼာေသာတပည့္ - တရားအားထုတ္သူေယာဂီ
၆။ ေပါက္တူး -ဝိပႆနာဥာဏ္ပညာ
၇။ ႀကိဳးစားတူး-အ႐ိုးေၾကေၾကအေရခန္းခန္း႐ႈမွတ္ေနမႈ၊
၈။ တံခါးက်ည္မင္းတံုး-႐ုပ္နာမ္ ျဖစ္ပ်က္ မျမင္ေအာင္ပိတ္ကာမႈ အဝိဇၨာ။
၉။ ဖားပြ - တရားမျမင္၍
စိတ္ပ်က္မႈေဒါသ။
၁၀။ လမ္းႏွစ္ျဖာ-တရားဟုတ္ေလသလား၊ တရား မဟုတ္ေလ သလားဟု ယံုမွားမႈဝိစိကိစၦာ
၁၁။ ေရစစ္-ေရစစ္မွာ ေရ မတင္က်န္သလို တရားေရ မတင္ က်န္ေအာင္ စစ္ခ်ေသာ နီဝရဏငါးပါး။
၁၂။ လိပ္ - လိပ္တြင္ လက္ႏွစ္ဖက္၊ ေျခႏွစ္ဖက္၊ ေခါင္းအားျဖင့္ အစိတ္အပိုင္းငါးခု ရွိသလို တရားအားထုတ္ရာ၌ ႐ႈမွတ္ရမည့္ အစိတ္အပိုင္းခႏၶာငါးပါး။
၁၃။ စဥ္းတီတံုးႏွင့္ဓား - လိုခ်င္စရာ အာ႐ံုမ်ားသည္ စဥ္းတီ တံုး၊ လိုခ်င္ေနေသာ ေလာဘသည္ ဓား၊သတၲဝါေတြကို ေန႔စဥ္ ပါးပါးလွီးေနသည္။
၁၄။ အသားတံုး-ကိုယ့္ဘဝကိုယ္ ႏွစ္သက္မႈ နႏီၵရာဂ၊
၁၅။ လည္ေရးသံုးရစ္ေျမြနဂါး - အဓိသီလ၊ အဓိသမာဓိ၊ အဓိပညာ၊ မဂၢင္သံုးပါး အထြတ္အထိပ္ေရာက္သူ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္
အရွင္ ကုမာရကႆပသည္ ျဗာဟၼာႀကီးေျပာျပေသာဓမၼပံုျပင္ပါ ျပႆနာ(၁၅)ခ်က္တရားလုပ္ငန္းစဥ္ ကိုဗုဒၶဘုရားရွင္ေျဖၾကားသည့္အတိုင္း မွတ္သား၍ လိုက္နာက်င့္ႀကံ ပြားမ်ားအားထုတ္ေသာေၾကာင့္ ကိေလသာအာသေဝါကင္းကြာသည့္ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သြားေလသတည္း။

Credit: ဥကၠလာျမင့္သန္းေအာင္

No comments:

Post a Comment